arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۵

آمریکا و انگلیس یگان ارتش روسیه درست کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای مسلح انگلیس و آمریکا به صورت جداگانه یگان رزمی با تانک ها، جنگ افزار و لباس فرم مشابه روسی تشکیل دادند تا رزمایش ها را در شرایط کاملا شبه جنگی برگزار کنند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در نشست عالی دفاعی که با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، اعلام کرد: انگلیس بتازگی یک رزمایش زرهی برگزار کرد و در آن از تانک هایی به عنوان روسی و سربازانی بهره گرفت که لباس های فرم ارتش روسیه را بر تن داشتند.

پایگاه روزنامه ایزوستیا نیز امروز (شنبه) نوشت: ارتش آمریکا برای جنگ با نیروهای روسیه آماده می شود و برای نخستین بار از زمان جنگ سرد با ضرورت تشکیل بخش ویژه ای که تقلید کننده ارتش روسیه باشد، روبرو شده است. 

اسپوتنیک به نقل از ایزوستیا نوشته است: هنگ یازدهم زرهی سواره نظام اسب سیاه آمریکا تا حدودی طبق نمونه ارتش روسیه تجدید سازماندهی و مجهز به جنگ افزارهای مشابه روسی شده است و هنگام تمرین های نیروهای زمینی و گارد ملی، نقش مهاجم را دارد تا نظامیان آمریکایی چگونگی روبرو شدن با روس ها را در میدان نبرد احساس کنند. 

بنا به این گزارش، هنگ یازدهم اسب سیاه مطابق ساختار هنگ زمینی روسیه تجدید سازماندهی شده و مجهز به خودرو زرهی ام 113 با ظاهر مشابه BMP-2 روسی است و همچنین خودروهای جنگی شبیه BRDM-2، تانک های مشابه روسی و توپ های ضدتانک همسان راپیر روسیه دارد. 

هنگ شبه روسی سه ماه پیش در مرکز تمرینات ملی پایگاه فورت ایروین با اسکادران سوم زرهی تمرین رزمی و ماه اوت نیز با اسکادران 34 گردان زمینی جنگ آزمایشی برگزار کرد و همچنین در نبردهای آموزشی با اسکادران های معاصر ارتش آمریکا موسوم به «STRYKER» شرکت داشت.

براساس برنامه تنظیم شده، شمار اجرای این تمرین های نظامی هر سال به 15 رزمایش می رسد.

هنگ 11 اسب سیاه تاکنون در همه نبردهای آمریکا در خارج از این کشور از جمله عملیات اشغال عراق شرکت داشته است. 

به نوشته ایزوستیا همچنین نشریه رسمی نیروهای هوایی آمریکا عکسی از جنگنده اف 16 اسکادران ویژه 64 پایگاه نِلیس ایالت نوادا را منتشر کرده که رنگ و نشانه های هواپیماهای روسی را دارد و ستاره سرخ روی بال و دم آنها نیز نقش بسته است. 

فرماندهی این اسکادران گفته است: رنگ جنگنده ها را برای شبیه سازی حداکثری با پرنده های دشمن تغییر می دهیم». 

از سال 20104 مسکو تاکنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکایی در سه کشورهای بالتیکی لتونی و استونی هم مرز روسیه، لیتوانی و همچنین مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان