arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۵

ایتالیا آتش بازی های شب سال نو میلادی را ممنوع کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرداری رم پایتخت ایتالیا همانند برخی دیگر از شهرهای این کشور، آتش بازی های جشن سال نو میلادی را برای احترام به افراد، حیوانات و محیط زیست، ممنوع اعلام کرد و برای متخلفان جریمه نقدی در نظر گرفت.

'ویرجینیا رجی' شهردار رم با صدور حکمی، آتش بازی و انفجار انواع ترقه را طی جشن سال نو میلادی اکیدا ممنوع و اعلام کرد: استفاده از مواد انفجاری (ترقه) و آتش بازی از روز 29 دسامبر تا نیمه شب اول ژانویه 2017 اکیدا ممنوع و برای متخلفین از 25 تا 500 یورو جریمه درنظر گرفته شده است. 

شهرداری رم طی اطلاعیه ای اعلام کرد که درخواست های زیادی از شهروندان پیرامون ممنوع کردن استفاده از انواع ترقه و آتش بازی ها دریافت کرده است. خسارت صوتی بالقوه منجر به وحشت و فرار حیوانات خانگی و غیر خانگی می شود که باید از وقوع آن جلوگیری شود. 
حیوانات با شنیدن این سر و صداها وحشت زده فرار می کنند و همین می تواند باعث ایجاد تصادفات رانندگی در خیابان ها شود. 

علاوه بر این، از نظر علمی نیز ثابت شده است که فلزاتی که برای بسته بندی رنگ آتش بازی ها استفاده می شود، در محیط باقی مانده و می تواند وارد دستگاه تنفسی شوند که برای سلامت مردم نیز مضر است و می تواند حتی باعث ایجاد آتش سوزی شود. 

هر سال بدلیل آتش بازی های شب سال نو، اورژانس بیمارستان ها و درمانگاه ها مملو از مجروحان می شود که مجبور به سپری کردن شرایط ناگواری می شوند. 

گفتنی است در آتش بازی های پایان سال گذشته میلادی، 190 نفر در ایتالیا مجروح شدند که البته شمار آنها نسبت به دوسال پیش (253 نفر) کاهش پیدا کرده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان