arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

ارسال مصالح تونل کشف‌شده در مسجد امام (ره) به آزمایشگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره کشف تونلی در زیر مسجد امام(ره) در میدان نقش جهان گفت: باستان‌شناسانِ میراث فرهنگی در حال مطالعه بر روی این تونل هستند و مصالح موجود نیز برای آزمایش و تعیین سن و وضعیت استفاده و کاربری در حال بررسی است.
 
به گزارش انتخاب، فریدون الهیاری اظهار کرد: در پی اقداماتی که برای بررسی نَم و چگونگی از بین بردن نم‌ها در مسجد امام(ره) انجام گرفت، به یک تونل برخورد کردیم که در حال بررسی آن هستیم.
 
وی افزود: باستان‌شناسان میراث فرهنگی در حال مطالعه بر روی این تونل هستند و مصالح موجود نیز برای آزمایش و تعیین سن و وضعیت استفاده و کاربری در حال بررسی هستند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه احتمال می‌رود این تونل متعلق به دوران صفویه باشد، گفت: البته بررسی‌ها در مورد این موضوع در حال انجام است و باستان‌شناسان در حال عملیات باستان‌شناسی در این محدوده هستند.
 
الهیاری درباره کاوش‌ها در محدوده میدان نقش جهان و چهل‌ستون که آثار میراثی فراوانی دارد، گفت: محدوده میدان نقش جهان و چهل‌ستون سایت‌های باستانی هستند و در آن شکی نیست، به همین منظور کنترل و نظارت اداره کل در این محدوده شدید است.
 
وی تاکید کرد: کاوش براساس فرضیات در این محدوده‌ها بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌گیرد و همواره پژوهشگاه میراث در این زمینه نظرات خود را اعلام می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در محدوده‌های باستانی اصفهان حرکت‌های بسیار آرام باستان‌شناسی انجام شده است تا سازه‌ها را تا حد امکان به صورت کامل نمایان کنیم، اما گاهی برخی سازه‌ها در حین عملیات‌ها و یا بر اساس شواهد کشف می‌شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان