arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

واکنش حزب‌الله به دولت و کابینۀ سعد حریری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: ما خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مشخص خود هستیم و با تمدید به هر صورتی که باشد، مخالفیم.

به گزارش انتخاب، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: ما به قانون نسبیت پایبند هستیم و می‌دانیم که بسیاری مخالف این مساله هستند اما تا پایان برای حل این پرونده تلاش خواهیم کرد. حزب الله حزبی قدرتمند است اما از این قدرت برای به زیر سلطه کشاندن هیچ تیمی استفاده نمی‌کند.

وی گفت: ما ترجیح می‌دهیم در جنگ‌ها و در عرصه نظامی از پیروزی‌ها صحبت کنیم. ما بر اسرائیل و تکفیری‌ها در لبنان و سوریه پیروز شدیم و به این پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم اما در عرصه سیاسی در داخل ترجیح می‌دهیم که به اصطلاحاتی مثل پیروزی و شکست متوسل نشویم. با این حال برخی دیدگاه‌های ما درباره ریاست‌جمهوری و روش تشکیل دولت موفقیت آمیز بود. پیروزی علیه دشمن در خارج صورت می‌گیرد نه در داخل.

وی افزود: قانون انتخابات پایه و اساس است و ما برای مبارزه با فساد تلاش خواهیم کرد. ما می‌خواهیم روابطمان با هم‌پیمانان همواره خوب باشد. به رغم تلاش‌هایی که برای ایجاد فتنه میان ما با هم‌پیمانانمان به ویژه با جریان آزاد ملی، جنبش امل و جریان المرده صورت گرفت ما همچنان به قواعد خود در ائتلاف‌هایمان پایبندیم و این تلاش‌ها به کلی شکست خورد.

نعیم قاسم تأکید کرد: دولتی که تشکیل شده دولت لبنان است نه دولت حزب الله آن طور که برخی تصور می‌کنند. حزب الله به دولت در پارلمان رأی اعتماد خواهد داد و به اندازه مشارکت خود مسئولیت عملکردش را برعهده خواهد گرفت. ما خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مشخص خود هستیم و با تمدید به هر صورتی که باشد، مخالفیم.

نعیم قاسم گفت: پیروزی در حلب به منزله پیروزی طرح دولت مقاوم سوریه در برابر جنگی است که آمریکا و اسرائیل وارد آن شده‌اند و هدفشان از این جنگ تبدیل سوریه به یک سوریه اسرائیلی است.
نظرات بینندگان