arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
حجت الاسلام کاظم صدیقی:

چرا سران فتنه توبه نمی کنند؟ / در 88، مردم متوجه شدند هر که عمامه به سر دارد با پیامبر(ص) نیست / چهره افرادی که با امام بودند ولی در حقیقت همراه او نبودند، مشخص شد

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از برکات فتنه این بود که ثبات قدم و عشق ملت ایران را به ولی فقیه نشان داد، فتنه چهره افرادی که با امام(ره) بودند ولی در حقیقت همراه امام(ره) نبودند را مشخص کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرا سران فتنه توبه نمی کنند؟ / در 88، مردم متوجه شدند هر که عمامه به سر دارد با پیامبر(ص) نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از برکات فتنه این بود که ثبات قدم و عشق ملت ایران را به ولی فقیه نشان داد، فتنه چهره افرادی که با امام(ره) بودند ولی در حقیقت همراه امام(ره) نبودند را مشخص کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که شامگاه سه شنبه در مسجد لولاگر برگزار شد، گفت: خداوند متعال همیشه برای بشر حجت را تمام کرده است، هیچ زمانی نیست که بشر به حجت دسترسی نداشته باشد، خداوند انبیاء را تا خاتم آنان مبعوث کرد، پس از رسول اکرم(ص) دوازده امام برای مردم انتخاب شدند، خدا دین و قرآنی که خودش تعیین و نازل کرده را  تضمین کرده و هیچ قدرتی نمی تواند آن را از بین ببرد و خودش حافظ است.

وی افزود: خداوند در سوره صف می فرماید؛ «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» دشمنان می‌خواهند مقابل نور خدا بایستند، می خواهند با رسانه های شان ایجاد اختلاف و شورش کنند، مسلمانان را به جان هم بیاندازند و سوء ظن ایجاد کنند، آنان قصد دارند میان مومنان شکاف ایجاد کنند، موضع کافران مشخص است و مومن نیز در سنگر ایمان است ولی رسول خدا از منافقینی که ظاهرشان عالم است ولی به عمل که می رسد دل ها را مسموم می کند می‌ترسند و می فرمایند که؛ شما از دل ظلمانی او(منافقان) بی‌خبرید.

به نوشته رسا، صدیقی با بیان این که دشمنان می خواهند نور الهی را خاموش کنند، تصریح کرد: خداوند می فرماید؛ الله نور خویش را به آخر می رساند و هیچ کس نمی تواند این نور را خاموش کند، انقلاب ما ادامه این نور است، امام خمینی(ره) فردی صالح بود که وقتی سخن می گفت با هوای نفس سخن نداشت و تحلیل های ایشان مخالف نظرات علمی بود، آن زمان که ساواک قدرت داشت امام فرمود شاه باید برود، که همینطور شد، امام خمینی به شوروی سابق نامه نوشت که من صدای شکستن استخوان ها شوروی را می شنوم که اینچنین شد.

وی با اشاره به حدیثی از کتاب اصول کافی، گفت: حدیث«إنّ عند كلّ بدعة تكون من بعدي يُكاد بها الإيمان وليّاً من أهل بيتي موكلا به، يذبّ عنه، وينطق بإلهام من اللّه» بیان دارد هرآنچه از زبان رهبران دینی بیان می شود از سوی خداوند به آنان الهام می شود.

صدیقی ادامه داد: انقلاب ادامه حرکت انبیا از سوی امام خمینی(ره) تلقی شده است، همانطور که باطل در جنگ با پیامبران پیروز نشده این انقلاب نیز ادامه راه انبیا است، یکی از دلایل حقانیت این انقلاب شهادت پاک ترین و مومن ترین جوانان این کشور برای انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: براساس آیات قرآن خداوند می فرماید؛ همراهی با رهبر الهی زندگی است و اگر همراهی با رهبر الهی صورت نگیرد باید از فتنه ای برحذر باشید که اگر آتش فتنه روشن شود همه در آن می سوزند، در روایت داریم لبیک به رهبر الهی حمایت از ولایت الهی و فتنه مقابل ولایت الهی است، فتنه موجب نابودی زندگی و ارزش ها می شود.

صدیقی با اشاره به حدیث «أیّها النّاس فأنا فقأت عین الفتنة، و لم یکن لیجترى علیها» از امیرمومنان(ع)، تصریح کرد: امام علی می فرمایند؛ من مقابل چشم فتنه ایستادم و افرادی که فقط مشغول عبادت و نماز شب هستند کاری نکردند.
 
وی افزود: در فتنه 88 مارقین، قاسطین و ناکثین حضور داشتند، افرادی که با امام(ره) و در جبهه انقلاب بودند، افرادی که از ناحیه امام(ره) مسؤولیت داشتند ولی همانگونه که جنگ علیه امیرمومنان(ع) بپا کردند در فتنه 88 نیز اینگونه شد، در جریان فتنه88 همه اینها جمع بودند، افرادی که سابقه خوبی مانند طلحه و زبیر داشتند نیز حاضر بودند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فتنه به گونه ای است که اگر فردی به جنگش برود و سالم از آن بیرون بیاید جای مباهات دارد، امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرزند امیرمومنان(ع) هستند را دیدیم، افرادی که می گفتند اگر فلانی رای نیاورد تقلب شده است از قبل برنامه ریزی کرده بودند.

وی ادامه داد: افرادی که اعتراض داشتند هیچ فردی را قبول نداشتند، در فتنه مرزشکنی ها و سنت شکنی هایی که انجام شد بی سابقه بوده است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقابله با قانون اساسی و قوانین عرفی، مخالفت با امنیت کشور، شاد کردن دشمن، ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه سازی تحریم های جدید علیه کشور، ایجاد یک جریان جدید و بدعت جدید در برابر ولایت و مسؤولان کشور از جمله نتایج فتنه 88 بوده است.

وی افزود: نهم دی از آستین ولایت الهی و اراده قاطع خداوند برای حفظ انقلاب بیرون آمد، حماسه 9 دی حرکتی خودجوش بود، پس از اردو کشی های خیابانی و نادیده گرفتن ولایت و شورای نگهبان و از آن خطرناک تر اهانت به امام حسین(ع) در روز عاشورا، اهانت به احکام شرع مقدس، مخالفت با اصل ولایت، حماسه 9 دی خلق شد. برخی که در زمان امام(ره) مسؤولیت داشتند اظهار داشتند در زمان امام(ره)  نیز ولایت را قبول نداشتم.
 
حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان ابراز داشت: یکی از برکات فتنه این بود که ثبات قدم و عشق ملت ایران را به ولی فقیه نشان داد، فتنه چهره افرادی که با امام(ره) بودند ولی در حقیقت همراه امام(ره) نبودند را مشخص کرد، یکی از برکات شیطان واکسینه کردن است، مردم متوجه شدند هر که عمامه به سر دارد با پیامبر(ص) نیست، مردم متوجه شدند که هرکه در گذشته خوب بوده امروز ممکن است تغییر کند.

وی ادامه داد: روز نهم دی روز تجلی خون امام حسین است، این روز تجلی قدرت الهی و اقتدار شهدای انقلاب بوده است، روز 9 دی به عنوان روز عزت مردم شهدا و امام خمینی معرفی شد، در این روز خط امام و شهدا معرفی شد، تمام دنیا علیه ایران بود و پرچم ولایت فقیه و امام زمان(عج) در مقابل دنیا قرار داشت و آیه «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» اثبات شد.

صدیقی افزود: چرا سران فتنه توبه نمی کنند، آیت الله حائری شیرازی نامه ای به سران فتنه نوشتند تا آنان توبه خود را اعلان کنند، این همه خسارت به ملت وارد شد و یک فرصت طلایی به تهدید تبدیل شد ولی هنوز آنان توبه نکرده اند.

نظرات بینندگان