arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۵

صادقی: احتمالا در جلسه بعدی کمیسیون عمران،تفحص از شهرداری تهران به رای گذاشته می شود/ اظهارات قالیباف کلی گویی بود؛ قانع نشدیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهریور ماه بود که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. این تحقیق و تفحص پس از رایزنی ها مهرماه به کمیسیون عمران ارجاع شد. اما اواخر آبان ماه که قالیباف برای ارائه توضیحاتی به کمیسیون مراجعه کرده بود برخی از نمایندگان در آن جلسه بر این نکته اشاره کردند که با توجه به اینکه پرونده رسیدگی به واگذاری املاک شهرداری تهران در قوه قضائیه در حال بررسی است، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان تحقیق و تفحص در مجلس مقدور نیست و با این دلیل توقفی در روند بررسی این تحفص بوجود آمد. بعد از این توقف در جلسه متقاضیان تفحص از شهرداری تهران با رییس مجلس قرار بر این شد که بررسی این تحقیق و تفحص ادامه پیدا کند.

در همین راستا محمود صادقی نماینده تهران و رییس فراکسیون شفاف سازی که از متقاضیان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران است، در گفت و گو با اعتماد گفت: پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران همچنان در کمیسیون عمران است. جلساتی برگزار شده و بحث به نتیجه نرسیده است. به دلیل اینکه مجلس در حال بررسی برنامه ششم است کمیسیون ها تعطیل هستند. 

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه کمیسیون عمران تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مورد بررسی قرار میگیرد و پیش بینی بنده این است که در جلسه بعدی کمیسیون تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به رای گذاشته می شود و سپس به صحن بیاید.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان قالیباف در جلسه کمیسیون عمران، تصریح کرد: اظهارات آقای قالیباف در جلسه ای که در خصوص تحقیق و تفحص از شهرداری تهران داشتیم قانع کننده نبوده و دوستان در کمیسیون نباید بیشتر از این اطاله کنند و باید این تحقیق و تفحص به رای گذاشته شود. صحبت هایی که شهردار تهران تاکنون در کمیسیون عمران گفته بیشتر کلی گویی بوده و وارد جزییات نشده اند.

صادقی در پاسخ به اینکه آیا مستندات جدید در خصوص محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به دستشان رسیده، تاکید کرد: نیاز به مستندات جدید نداریم و همان مستنداتی که پیش از این داشتیم برای انجام تحقیق و تفحص کافی است.

وی خاطرنشان کرد: فقط تشکیکی کرده بودند که در خصوص بحث املاک نجومی پرونده جاری هست و در آنجا گفتیم که ما نمی خواهیم وارد آن پرونده شویم.

نظرات بینندگان