arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
محمدمهدی تندگویان در گفتگو با «انتخاب»:

آقای قالیباف! با سفسطه و برخورد سیاسی به نتیجه نمی رسید / قالیباف پس از پایان این دوره، دیگر نمی تواند کاندیدای شهرداری شود / می گوید، اگر قصد کاندیداتوری برای ریاست جمهوری داشته باشم اعلام نمی کنم

یک عضو شورای شهر ضمن انتقاد از سخنان تند اخیر محمدباقر قالیباف، گفت که شهردار تهران با سفسطه و برخورد سیاسی به نتیجه نمی رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آقای قالیباف! با سفسطه و برخورد سیاسی به نتیجه نمی رسید / قالیباف پس از پایان این دوره، دیگر نمی تواند کاندیدای شهرداری شود / او می گوید، اگر قصد کاندیداتوری برای ریاست جمهوری داشته باشم اعلام نمی کنم

یک عضو شورای شهر ضمن انتقاد از سخنان تند اخیر محمدباقر قالیباف، گفت که شهردار تهران با سفسطه و برخورد سیاسی به نتیجه نمی رسد.

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» اظهار کرد: آقای قالیباف گفتند به عقل جن هم نمی رسید که بگویند ترافیک ساختگی است. من خواسته ام از آقای قالیباف این است که به موضوعات تخصصی پاسخ تخصصی بدهند، با سفسطه و برخورد سیاسی به نتیجه نمی رسیم. 

وی افزود: ترافیک یک موضوع تخصصی است، و نیاز دارد به آن پاسخ تخصصی داده شود، آن هم از سوی کسی که ۵ سال ناجا بود و 12 سال است که در شهرداری است. در مجموع، ایشان حدود ۱۷ سال که با موضوع ترافیک به صورت ریاستی درگیر است. ما نیاز داریم پاسخ تخصصی به ما بدهند، این مدل برخورد دردی از ترافیک و مردم دوا نمی کند.

وی در پاسخ به اینکه این روزها نام ایشان در بین کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح است، اگر در انتخابات رای نیاورد میتواند باز هم امکان قانونی برای ریاست ایشان بر شهرداری تهران وجود دارد گفت: فکر میکنم بر اساس قانون دیگر بیشتر از سه دوره نمی تواند کاندیدای انتخاب شهردار شود، این مشکل را حتی در دوره قبل هم داشتیم که قانون دو دوره متوالی را ذکر است. با این وجود فکر نمی کنم بتواند نامزد انتخاب شهردار شود.

أین عضو شورای شهر تهران با اشاره با شائبه استفاده انتخاباتی از امکانات شهرداری، گفت: شورا تا حالا چندین بار تذکر داده است و ایشان هم صراحتا منکر این اتفاق میشود و حتی میگویند فعلا قصد ندارم، اگر هم قصد داشته باشم اعلام نمی کنم. ما اسناد و مدارکی نداریم که این اتفاق میافتد. شورا میتواند تذکر بدهد که تقریبا هم همه اعضا تذکر داده اند که هیچ وقت از این سمت برداشت سیاسی نشود. امیدوارم اینگونه نشود.

وی در پاسخ به اینکه در انتخابات گذشته روابط عمومی ایشان وارد کارها اجرایی ستاد آقای قالیباف بودند، آیا شورا قادر به پیگیری نیست، بیان کرد: امکان پیگیری وجود دارد، ولی اینکه پاسخگو باشند و تبعیت کنند بحث دیگری است. نهادهای فرادستی باید ورود کنند. شورا نهایتا میتواند تذکر دهد. اگر اثبات شود که از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده می کنند نهادهای دیگر باید ورود پیدا کنند و جلوی این کار بگیرد این موضوع دیگر در حوزه کاری شورا نیست. 

تندگویان درباره پرونده املاک نجومی خاطرنشان کرد: این ماجرا در اختیار قوه قضاییه و دادستانی است، نتیجه در دست ما نیست.

عضو شورای شهر تهران درباره پیگیری اعضای شورای شهر تاکید کرد: بحث تحقیق و تفحص از شهرداری و مجرای املاک نجومی مطرح شد که اقایان رای ندادند، موضوع بازرسی و نظارت هم مطرح شد که به کمیسیون نظارت شورا آقای سروری واگذار شد، از آن کمیسیون هم نه گزارشی بیرون آمده و نه مطلبی ارائه شده است. تقریبا درباره املاک نجومی اتفاق خاصی نیافتاده است.

نظرات بینندگان