arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

بروز اولین جرقه‌های اختلاف در کابینه ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جیمز ماتیس» گزینه انتخابی «دونالد ترامپ»‌ برای ریاست پنتاگون با تیم دولت انتقالی کاخ سفید دچار اختلافاتی جدی شده است که این مسئله نگرانی‌هایی را درباره اختلافات آتی میان پنتاگون و کاخ سفید مطرح می‌سازد.
 
به گزارش انتخاب، در شرایطی که تنها دو هفته تا روز تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کاخ سفید باقی مانده است، اختلافاتی میان «جیمز ماتیس» گزینه انتخابی ترامپ برای پست وزارت دفاع آمریکا و تیم دولت انتقالی وی بوجود آمده است.
 
بنا بر گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، در فاصله اندکی تا برگزاری جلسه استماع سنای آمریکا برای تأیید ماتیس در مقام ریاست پنتاگون، هنوز بسیاری از پست‌های غیرنظامی و اصلی پنتاگون خالی مانده است و ماتیس نتوانسته با تیم ترامپ برای انتخاب این گزینه‌ها به توافق برسد.
 
دو منبع نزدیک به تیم دولت انتقالی ترامپ گفته‌اند، ماتیش تعداد بسیار زیادی از کاندیداهای پیشنهادی این تیم برای چندین پست ارشد این وزارت خانه را رد کرده است.
 
مناقشات بر سر این انتصاب‌ها روابط ماتیس با اعضای تیم دولت انتقالی دونالد ترامپ را خدشه‌دار کرده است که همین مسئله می‌تواند جدال‌هایی را در آینده میان پنتاگون و کاخ سفید در دوره دولت آینده آمریکا بوجود آورد.
 
این در شرایطی است که حتی انتخاب شخص جیمز ماتیس برای ریاست پنتاگون نیز اختلافاتی را میان جمهوری‌خواهان بوجود آورده بود و برخی موافق این انتخاب ترامپ و برخی دیگر نیز به شدت با آن مخالف بوده‌اند.
 
ترامپ در تاریخ اول دسامبر 2016 میلادی جیمز ماتیس را به عنوان گزینه اصلی خود برای پست ریاست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) معرفی کرده بود.
 
در ابتدای این انتخاب، هم ماتیس و هم تیم دولت انتقالی ترامپ قصد داشتند تا همکاری موثری در کنار یکدیگر داشته باشند اما کمتر از دو هفته نگذشته بود که وقتی ماتیس متوجه شد تیم ترامپ قصد دارد اثرگذاری بیش از اندازه‌ای بر انتخاب‌های این وزارتخانه داشته‌ باشد، این همکاری بیشتر به تقابل بدل شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان