arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

«منادیان تفکر تندخویی بدترین رفتارها را نسبت به آیت‌الله داشتند»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اقلیت مسیحی مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه معتدل و میانه‌روی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود که موجب وحدت اکثر جریان‌های داخلی و تعامل کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران شده بود.

به گزارش انتخاب، یوناتن بت‌کلیا گفت: در پیام‌هایی که از یکشنبه شب تا این لحظه توسط افراد و جریان‌های سیاسی مختلف بیان شده است دو مفهوم قابل ادراک است که مهمترین آن انبوه پیام‌های تسلیتی است که از طریق صداوسیما توسط تندترین مخالفان و منتقدان آیت‌الله بیان شده است.

وی ادامه داد: این افراد و جریان‌های سیاسی که تا روز رحلت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مورد تندترین الفاظ و غیرانسانی‌ترین سخنان قرار می‌دادند به چشم بر هم زدنی رنگ عوض کردند و جزو اولین افرادی بودند که تسلیت گفتند.

نماینده اقلیت مسیحی مجلس معیار راستگویی افراد و جریان‌های سیاسی در مساله تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را عملکرد گذشته آنان دانست و افزود: ملت ایران ملتی بافرهنگ و با منزلت و معرفت است که تاریخ با تمدن آنان به خوبی گواه این ویژگی منحصر به فرد ایرانیان است. این ویژگی وقتی با احکام دین در آمیخت تعالی بالاتری به ایرانیان داد.

وی ابراز تاسف کرد: اما متاسفانه در هر دوره تاریخی افراد و جریان‌های سیاسی بعضا متظاهر به احکام شرع اسلام این چهره زیبای ایرانی را با رفتار و گفتار خصمانه و ضد انسانی غبارآلود کردند. منادیان این نوع تفکر دین‌گریز با زیر پا گذاشتن حرمت انسان‌ها تا جایی که منافع‌شان ایجاب کرده است بر اساس امیال و سلایق تنگ‌نظرانه خود، قدر و منزلت خدمتگزاران به اسلام و کشور را بازیچه هوس‌های دنیوی خود کرده‌اند.

بت‌کلیا ابراز امیدواری کرد که رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زمینه‌ساز به خود آمدن افراد و جریان‌های تندرو و تمکین از احکام و قوانین انسانی و دینی شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان