arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

ترامپ از فروپاشی اتحادیه اروپا حمایت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده آمریکا در بروکسل، با اشاره به حمایت رئیس جمهور جدید این کشور از برگزیت، عنوان داشت که ترامپ از فروپاشی اتحادیه اروپا حمایت می کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از دیلی تلگراف، «آنتونی گاردنر» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا که خود را برای خداحافظی از این پست آماده می کند گفت: دونالد ترامپ به واسطه برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از فروپاشی اتحادیه اروپا حمایت می کند.
 
به گفته این مقام آمریکایی، افرادی از تیم انتقالی دونالد ترامپ، از مقامات اروپایی سوال کرده اند که کدام کشورها به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این اتحادیه را ترک می کنند.
 
گاردنر در انتقاد از سیاست های ترامپ در حمایت از فروپاشی اتحادیه اروپا گفت: تصور اینکه با حمایت از فروپاشی اتحادیه اروپا منافع خود را گسترش داده ایم احمقانه است. تشویق برگزیت و حمایت از برگزیت های دو و سه حماقتی بزرگ است.
 
به نوشته تلگراف، ترامپ در حمایت خود از برگزیت و همچنین تمجید از «نایجل فاریج» رهبر حزب ضد یوروی انگلیس کاملا شفاف عمل کرده و هیچگونه مخفی کاری در این رابطه نداشته است.
 
از جمله رهبران ضد یوروی اروپایی که مورد حمایت ترامپ است می توان به «ماری لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه اشاره کرد. لوپن وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال خارج کردن فرانسه از اتحادیه اروپا (فرگزیت) باشد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان