arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۰

وزیر خارجه لیبی: امام موسی صدر با قذافی جر و بحث کرد و کشته شد

وزیر امور خارجه اسبق لیبی و نماینده سابق این کشور در سازمان ملل متحد ، از احتمال به شهادت رسیدن امام موسی صدر در لیبی خبر داد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه اسبق لیبی و نماینده سابق این کشور در سازمان ملل متحد ، از احتمال به شهادت رسیدن امام موسی صدر در لیبی خبر داد .

به گزارش شبکه خبر، عبدالرحمن شلقم ؛ در گفتگو با روزنامه " الحیات " ، با بیان اینکه امام صدر به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شده است ، گفت چندین گزارش مربوط به پیش از قیام کنونی مردم لیبی و در دوره پس از این قیام درباره ناپدید شدن امام صدر وجود دارد .

وی با اشاره به دوره حضورش در رم ایتالیا به عنوان سفیر لیبی در سال 1987 ، گفت ، زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد ، حاج یونس بلقاسم ، مدیر اطلاعات لیبی بود .

بلقاسم بعدها در ایتالیا در حضور ابراهیم البشاری ، وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ، در خصوص شهادت امام موسی صدر به دست ابو نزال ابراز تردید کرده بود .

بلقاسم همچنین روایت دیگری را تعریف کرد و گفت : صدر بیش از دو میلیون دلار کمک از لیبی دریافت کرد و این کمک در این سفر تحویل صدر شد .

با وجود این ، یک نفر در ایتالیا ، وی را لو داد و به مافیای ایتالیا خبر داد این شخص حامل مبلغ فراوانی پول است . مافیا وی را ربود و کشت و پول را از آن خود کرد !

شلقم همچنین از روایت سوم درباره سرنوشت امام موسی صدر سخن گفت ، مبنی بر اینکه پس از قیام کنونی در لیبی (امسال) شنیده است که امام صدر در لیبی کشته شده است ؛ زیرا امام موسی صدر در آخرین دیدار با قذافی ، به او گفته بود ، تو از اسلام چیزی نمی فهمی . در نتیجه به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شد و مخفیانه در طرابلس دفن شد .

وزیر امور خارجه سابق لیبی ، با بیان اینکه قذافی هر آنکه را علیه او اقدام یا موضع گیری می کرد ، از سر راهش بر می داشت ، گفت : قذافی  چنین کاری را با سرهنگ حسن اشکال ، پسر عمویش نیز صورت داد .

همچنین هر کس به شخص قذافی جسارت می کرد در فهرست مقتولان قرار می گرفت . افزون بر این ، هر کس که به خانواده اش اهانت می کرد ، کشته می شد .
نظرات بینندگان