arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۵

پیش بینی 6204 شعبه رای با 98 هزار عامل اجرایی برای انتخابات در استان تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیش بینی شش هزار و 204 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات سال 96 در استان خبر داد و گفت که حدود 98 هزار نفر اجرای این مهم را برعهده خواهند داشت.

به گزارش انتخاب، سیدشهاب الدین چاوشی روز شنبه در پایان آیین آغاز بکار ستاد انتخابات استان تهران که در محل استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: جلسات هفتگی ستاد انتخابات استان به منظور برنامه ریزی برای بسترسازی اجرای صحیح انتخابات سال 96 از هفته آینده آغاز می شود.
 
وی تصریح کرد: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ممنوع و غیرقانونی است و باید در زمان مشخص شده از سوی قانون یعنی پس از تایید صلاحیت و اعلام رسمی اسامی داوطلبان انتخابات انجام شود.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران یادآور شد: به طور کلی تبلیغات علیه داوطلب، گروه یا جریانی خاص در فرآیند انتخابات، غیرقانونی است.
 
چاوشی به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم در شناخت وظایف و حقوق قانونی خود اشاره کرد و افزود: رسانه ها باید با روشنگری، مردم را از حق شهروندی در تعیین سرنوشت خود آگاه کنند.

* احتمال برگزاری همزمان انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال
96
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد تعیین تکلیف کرسی خالی شده استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنوز در این خصوص از سوی وزارت کشور به ما چیزی اعلام نشده اما احتمال این قضیه وجود دارد.
 
«آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از 16 نماینده مردم استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت».

* دستورالعمل دولت مبنی بر اطلاع رسانی اقدامات به مردم وظیفه بدیهی مسئولان است
 
معاون استاندار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر جوسازی برخی رسانه ها در خصوص دستورالعمل وزارت کشور به معاونت سیاسی استانداری ها گفت که این شایعات از سوی ضدانقلاب مطرح می شود.
 
وی تصریح کرد: این دستورالعمل از سوی وزارت کشور به منظور تاکید بر پاسخگویی مسئولان به درخواست ها، سئوالات و ابهامات مردم بود که وظیفه ای بدیهی برای دست اندرکاران محسوب می شود.
 
چاوشی گفت که تاکید بر انجام وظیفه بدیهی را نباید دارای شائبه انتخاباتی دانست و نمی توان به بهانه انتخابات، روند جاری کارهای دولت را تعطیل کرد.
 
 ستاد انتخابات استان تهران برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز سه شنبه طی آیینی در استانداری تهران آغاز به کار کرد.
 
در این آیین، سیدحسین هاشمی استاندار، سیدشهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات، روسای کمیته های ستاد، فرمانداران شهرستان های تابعه استان و رئیس و جمعی از اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان تهران حضور داشتند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان