arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

پروژه ای سخت و دشوار به نام خرید بلیت های مردمی جشنواره فیلم فجر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مخاطبان انتخاب با ارسال متنی اورده است:

بنده و عده ای از دوستان به عنوان شهروندان عادی منتظر پیش فروش بلیت های جشنواره به روال هرسال بودیم تا بتوانیم با تهیه آنها در جشنواره شرکت کنیم. همانطور که اعلام شده بود قرار بود سایت جدید التاسیس سینوگرام عهده دار این امر مهم باشد و البته همگی میدانیم که عهده داری چنین امر مهمی که امتیاز بسیار بزرگی برای یک سایت یا شرکت است، حتما باید از طریق فراخوان و مناقصه و سایر روال قانونی صورت گرفته باشد که انشالله همین طور هم بوده است.

به روال هرسال پیش بینی میشد عده زیادی همزمان و از ساعت 8 صبح روز جمعه به سایت مذکور مراجعه و تلاش کنند بلیت دلخواه خود را تهیه نمایند. ما نیز بر اساس اعتماد به گفته ها و اطلاعیه ها برنامه کوهپیمایی جمعه را کنسل نموده که بتوانیم بلیت مورد نظر را تهیه و سپس به سایر فعالیت های روزمره بپردازیم. 

ساعت 8 تا 10:30 صبح کلا خبری از گزینه خرید نبود و مدام در جستجوی اطلاعیه های احتمالی از طرف مسوولین سایت و مسوولین جشنواره بودیم. و البته نتیجه ای از تماس های مداوم با شماره اعلام شده جهت پشتیبانی و حتی روابط عمومی جشنواره حاصل نشد تا اینکه در صفحه اینستاگرام سینوگرام مشاهده کردیم عده ی زیادی با مشکل مشابه ما روبرو هستند و سردرگم شده اند. از ساعت 8 تا همین امروز یعنی شنبه دوم بهمن ساعت 15، نیز سایت بالای صد بار هنگ کرده سرور رستارت شده و با پیغام های مختلف و عجیب روبرو شده ایم.

ساعت 10:30 در کانال تلگرامی سینوگرام فایل راهنمایی مبنی بر چگونگی خرید بلیت جشنواره منتشر شد و بلافاصله گزینه خرید فعال گردید، حال با این مساله که چرا انقدر دیر راهنما منتشر شده مشکلی نداریم اما اینکه به محض باز شدن گزینه خرید حدود 70 درصد سانس های مورد نظرمان در سینما آزادی فروش رفته باشد امری بسیار عجیب و غیر قابل تحمل بود و البته هنگ کردن و ریست شدن مداوم سایت نیز مانع میشد که از تعداد اندک صندلی باقیمانده که سینوگرام "قابل خرید" کرده بود نیز بتوانیم صندلی انتخاب کنیم. سایر دوستان حتی نتوانسته بودن وارد مرحله انتخاب صندلی بشوند. فایل پی دی اف ظرفیت های باقیمانده هنگام باز شدن سایت پیوست میباشد. 

از ساعت 12 مجددا سایت غیر فعال و سایت سینوگرام تنها به اطلاعیه ای بسنده کرد و در آن تاکید کرد ادامه فروش را پس از اعلام و اطلاعیه روابط عمومی جشنواره و پس از رفع مشکل انجام خواهد داد. به چک کردن سایت تا آخر شب ادامه دادیم اما خبری از فروش نبود.

صبح دوشنبه ساعت 8 صبح با سینوگرام تماس گرفتیم و با کمال تعجب دیدیم تلفن را از حالت قطع خودکار که دیروز به آن صورت درآمده بود خارج کردند و اپراتور مودبی تاکید کرد که فروش تا زمان اطلاعیه روابط عمومی شروع نخواهد شد. به گفته ایشان اعتماد نکردیم و شروع به چک کردن سایت نمودیم که ساعت 10 صبح سایت باز شد!! و موفق به گرفتن یک عدد بلیت و البته دو پرداخت و برداشت از حساب ناموفق شدیم. پس از اینهمه زمان یک بلیت گرفته بودیم! در این حالت هم باز ظرفیت های خالی را به پیوست میفرستم.  ساعت 1:30 سینوگرام در کانال پیام داد که سایت آماده فروش است، اما وقتی مراجعه کردیم دیدیم عده ای دارن در اکانت ما صندلی خریداری میکنن!! و البته در اکانت دوستم نیز مشخصات شخصی فرد دیگری دیده میشد. ظاهرا اکانت ها بهم ریخته بود و معلوم نبود کی در چه اکانتی دارد خرید میکند. با این احوال قسمت خرید کاملا هنگ بود و مرتب از دسترس خارج میشد و نتوانستیم هیچ بلیتی تهیه کنیم تا اینکه با پیام ظرفیت تکمیل سینوگرام روبرو شدیم و دو روز تلاشمون کامل شد!
نکات مهم
1-      ما شهروندان عادی و درجه دو که تمایل داریم از طریق اعلام شده شما بلیت های درجه دو را که پس از انتخاب بهترین صندلی و ردیف ها توسط تهیه کنندگان و دست اندر کاران و سینماگران و .... برای ما باقی مانده است،تهیه کنیم هیچ اعتراضی به این امر و البته بلیت های رایگان غیر مردمی که از طریق دفتر جشنواره مستقیما در اختیار عده ای خاص قرار میگیرد تا فیلم ها را به راحتترین صورت و در سینماهای خود ببینند نداریم و خواهشمندیم حداقل این تعداد بلیت محدود را که با نرخ تعیین شده میخواهیم بخریم درست و منصفانه به فروش برسانید.

2-      قسمت کامنت های اینستاگرام سینوگرام از ساعت 12 کاملا غیر فعال شد و عده زیادی که آنجا مشغول صحبت بودند را از آنجا بیرون راندند در حالیکه هیچ گونه امکان تماس و پشتیبانی و اطلاع رسانی را برای آنها فراهم نکرده بودند.

3-      پس از اطلاع از اینکه کل فروش بلیت های جشنواره توسط شرکت نوپاد که هولدینگ بانک پاسارگاد است و تحت مدیریت آقای  احمد رفیع زاده انجام میگیرد، به سایت شرکت نوپاد مراجعه نمودیم و مشاهده شد که آدرس سینوگرام همان آدرس شرکت نوپاد است و پس از تماس با شرکت نوپاد و اعتراض مشاهده شد که کلیه اطلاعات تماس و آدرس شرکت و اطلاعات مدیران نوپاد را از روی سایت شرکت حذف کردند!

4-      پیام تکمیل ظرفیت اولیه فروش درحالی از سوی مسوولین فروش مطرح میشود که میدانیم برخی پردیس ها تا آخرین روز نیز همچنان ظرفیت دارند.

5-      حال ساعت 16 روز دوشنبه دوم بهمن تلفن سینوگرام مجددا به صورت خودکار اشغال میشود و تلفن های روابط عمومی جشنواره هم کسی جواب نمیدهد و کسی نیست جواب شهروندان درجه دو متقاضی خرید بلیت جشنواره را بدهد.

نهایتا امیدوارم افکار منفی ما این توهمات را در ذهن ایجاد کرده باشد و مسوولین پاکدست جشنواره به صورت عادلانه همه بلیت ها را با در نظر گرفتن منافع عموم مردم و سینمادوستان و بدون هیچ حاشیه و رانتی فروخته باشند.

ارسطو گویلی 
دکترای برق و استاد دانشگاه
ساعت 16 دوم بهمن ماه 1395

نظرات بینندگان