arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
رییس كمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عملكرد دولت فعلی:

دولت بعدی مشكلات زیادی خواهد داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید رضا كاتوزیان رییس كمیسیون انرژی مجلس هشتم و نائب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم، در گفتگو با اعتدال، تاكید كرد: تعداد قابل توجهی از كارخانه ها و شركت های واگذار شده در طرح سهام عدالت در سالهای گذشته نه تنها سود نداشتند ، بلكه ضرر هم داده اند.

نماینده مردم تهران ادامه داد:  برخی كارخانه های فولاد ها، ریخته گری، آلمینیوم و ... سودی نداشته و ضرر داده اند و علی رغم این موضوع به شكل صوری اعلام سود كرده اند و به مردمی كه سهام عدالت این كارخانجات را در اختیار داشتند، سود پرداخت شده است.

رییس كمیسیون انرژی مجلس تصریح كرد: این عملكرد خطرات بزرگی برای اقتصاد كشور دارد ؛ یعنی ما به شكل صوری پرداخت هایی به مردم می كنیم و انتظاراتی ایجاد می كنیم و بعد نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی افزود: بعد از این دولت هر دولتی بیایید و بخواهد شفاف عمل كند، با این روند عملكرد دولت فعلی ، مشكلات خیلی زیادی خواهد داشت ، از جمله در بحث سهام عدالت است و انتظار و توقعی كه در صاحبان این سهام ها به وجود آمده و اینها انتظار دارند هر چند وقت یك بار سودی به آنها پرداخت شود و این سهام نیز گسترده توزیع شده است؛ در حالیكه این مساله عملی نیست.

نائب رییس كمیسیون صنایع مجلس هفتم ادامه داد: اگر این كارخانه ها و شركتها سود دهی داشته باشند حرفی نیست ، اما واقعیت این است كه آنها نه تنها سود ده نیستند بلكه زیان ده هم هستند .

كاتوزیان در ادامه گفت: مشكل بعدی دولت بعدی بحث یارانه ها است ؛ چون منبع یارانه های پرداخت شده در قانون نیامده ، برای نمونه از محل صادرات برق و بودجه پارس جنوبی به مردم یارانه پرداخت می شود.

وی افزود: این دو موضوع برای دولت بعدی اگر بخواهد شفاف عمل كند و نخواهد خلاف قانون و فرا قانونی كند، مشكل و نارضایتی ایجاد خواهد كرد .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
3
البته دولتی که دلسوز مردم نباشد و فقط شعار زینت دولتش باشد مشکلی برای او نخواهد بود چون دردی مثل درد امروز مردم برایش مهم نیست و با شعار و وعده های تو خالی نمای دولت برتر را به پیکر دولتش تزئین میکند حالا میخواهذ بنزین بشه هزار تومان نان بشه پانصد تومان و . . . حفظ مسئولیت از حقوق مردم بالاتر است
نظرات بینندگان