arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

شکایت گروهی حقوقی از ترامپ بابت دریافت پول از کشورهای خارجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه حقوقی در آمریکا از قصد خود برای شکایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل سرپیچی از قانون اساسی این کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب،  بنا بر ادعای این گروه ترامپ با گرفتن پول از دولت‌های خارجی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

این گروه دیده‌بان حقوقی که متشکل از وکیلان و افراد دانشگاهی است، می‌گوید که ترامپ این پول را از طریق اجاره دادن اتاق‌های هتل‌هایش و اجاره ساختمان‌هایش دریافت کرده است.

گروه "شهروندان برای مسئولیت پذیری و اخلاق در واشنگتن" گفته است که شکایت خود را روز دوشنبه، ۲۲ ژانویه در دادگاهی در نیویورک مطرح می‌کند.

نورمن آیزن، از موسسان این گروه گفته است که این گروه در تلاش بوده که از طریق دستیابی به اظهارنامه مالیاتی ترامپ بتواند به میزان در آمد او پی ببرد.

ترامپ همواره از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود طفره رفته است. منتقدان او متهمش می‌کنند که شاید به دلیل فرار مالیاتی نمی‌خواهد اظهارنامه مالیاتی‌اش دیده شود.

 ترامپ: شرکت‌های بازرگانی‌ام را پسرانم مدیریت خواهند کرد

اریک ترامپ، فرزند رئیس جمهور آمریکا که معاون اجرایی تشکیلات اقتصادی پدرش است گفته اقدام این گروه حقوقی صرفا انگیزه سیاسی دارد.

بر اساس بندی از قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور نمی‌تواند در قالب هدیه پولی از دولت‌های خارجی دریافت کند.

وکلای ترامپ می‌گویند که بر اساس این بند رئیس نمی‌تواند پول قابل توجهی از قدرتی خارجی بگیرد که این با آنچه در قالب صورتحساب هتل پرداخت می‌شود، تفاوت دارد.

فرزند ترامپ گفته که با این حال درآمد حاصل از اجاره اتاق هتل‌های ترامپ به مسئولان دولت‌های خارجی به خزانه دولت واریز می‌شود.

دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخاب اعلام کرد که کسب و کارش را "به کلی" رها می‌کند تا بتواند روی ریاست جمهوری متمرکز شود
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان