arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
پرویز سروری، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با «انتخاب»:

استراتژی تعدد کاندیدا در مقابل روحانی جواب نمی دهد / اصولگراها نمی توانند آرای روحانی را از آن خود کنند / جامعه مدرسین هنوز نگفته قصد حمایت از کاندیداها را دارد یا نه

هنوز اجماع روشن نیست چراکه هم افراد در حال معرفی شدن هستند و هم جبهه مردمی انقلاب دراین زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده است از این رو اکنون نمی‌توان نظر دقیقی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استراتژی تعدد کاندیدا در مقابل روحانی جواب نمی دهد / اصولگراها نمی توانند آرای روحانی را از آن خود کنند / جامعه مدرسین هنوز نگفته قصد حمایت از کاندیداها را دارد یا نه

پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» درباره اوضاع جبهه اصولگرایی گفت: هنوز اجماع روشن نیست چراکه هم افراد در حال معرفی شدن هستند و هم جبهه مردمی انقلاب دراین زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده است از این رو اکنون نمی‌توان نظر دقیقی داد. 

این عضو اصولگرای شورای شهر درباره احتمال عدم ورود جامعه مدرسین به انتخابات گفت: هنوز جامعه ی مدرسین اعلام نکرده است که تصمیم دارد دراین دوره در جهت تعیین مصداق حضور پیدا کند یا نه و یا اینکه حداقل در حمایت یکی از کاندیداهای اصولگرا حضور پیدا کند. جامعه ی روحانیت در همه ی انتخابات نقش فعالی دارد و تلاش میکند که به هرشکل است در مسیر تقویت انسجام دادن به میراث های انقلاب سهیم باشد و درهمه ی انتخاباتها جامعه ی روحانیت به صورت فعال تری نسبت به جامعه ی مدرسین حضور داشته است و این دوره هم طبیعتا دارد نقش خود را ایفا میکند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا نبود آیت الله مهدوی کنی در شکل‌گیری اجماع اثرگذار است؟ و آقای موحدی کرمانی می توانند خلا ایشان را پر کنند؟ تاکید کرد: هریک از شخصیت ها ظرفیت هایی و توانایی هایی دارند، طبیعتا آیت الله مهدوی کنی رحمت الله علیه از شخصیت های تاثیر گذار انقلابی بودند. همچنین حضرت آیت الله موحدی کرمانی از نیروهای خوش سابقه و موثر درهمه ی فراز و فرودهای سیاسی کشور بودند، طبیعتا تلاش میکنند که این نقش را ایفا کنند. با عقاید و خصوصیاتی که در تلاش موثر نسبی شان دیدیم با وجودیکه زمان زیادی نیست که رهبری جامعه روحانیت را بدست گرفته اند، به نظرم می‌توانند موثر باشند و هر چه زمان میگذرد این نفوذ و اعتماد به ایشان در حال افزایش هست و رفته رفته همان جایگاه را پیدا میکنند.

استراتژی تعدد کاندیدا در مقابل روحانی جواب نمی دهد / اصولگراها نمی توانند آرای روحانی را از آن خود کنند / جامعه مدرسین هنوز نگفته قصد حمایت از کاندیداها را دارد یا نه

سروری در پاسخ به این که تاثیر آقای ناطق نوری درحمایت از آقای روحانی را چطور ارزیابی میکنید؟ گفت: بالاخره این تشخیص ایشان است که اینطور عمل کنند.

وی در پاسخ به اینکه برخی ها فکر میکنند که اصولگرایان اگر به وحدت نرسند، با تعدد کاندیدا ظاهر می شوند تا رای آقای روحانی را به اصطلاح بشکنند و انتخابات را به دور دوم بکشانند، ادامه داد: من فکر میکنم که آقای روحانی رقیبی است که باید آن را هسته در نظر گرفت . اگر اصول گرایان به یک انسجام و وحدت نظری برسند شرایط برای رقابت با آقای روحانی فراهم است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه یعنی فکر می کنید که با کاندیدای واحد موفق تر خواهند بود؟ تاکید کرد: بله قطعا.اگر هم چند کاندیدا بیایند نمیتوانند از آرای آقای روحانی کم کنند. در واقع، از آرای خوبشان برداشت می کنند یعنی آرای اصولگرایان را تقسیم میکنند . به نظر من این راهبرد که بتوانند با تعدد کاندیدا از سبد آقای روحانی برداشت کنند،‌ جواب نمی دهد و راهبرد نیست. آقای روحانی سبد به اصطلاح خیلی سنگینی ندارند بیشتر آن از اصلاح طلب ها یاجا های دیگر است. به همین دلیل من فکر نمیکنم که گزینه های اصولگرا خیلی بتوانند از سبد آقای روحانی چیزی از آن خود کنند.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیداتوری قالیباف گفت: من نمیتوانم این موضوع را الان بگویم بنظرم این فرآیند باید طی شود بالاخره مجموعه ی جریان های نیرو های انقلاب باید ارزشیابی کنند و ظرفیت های هرکدام از گزینه هایی که در جبهه ی نیرو های انقلاب هستند مورد بررسی قرار بگیرند .قطعا آقای قالیباف یکی از گزینه های به اصطلاح مناسب است که مورد بررسی نیرو های انقلاب خواهد بود.

نظرات بینندگان