arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

وجود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور/ دستگیری روزانه ۲۰۰ نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی ۲ مرکز مشاوره اعتیاد در شرق و غرب استان تهران تا اوایل سال آینده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از راه‌اندازی ۲ مرکز مشاوره اعتیاد در شرق و غرب استان تهران تا اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش انتخاب، سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست تخصصی رؤسا و معاونان پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران، در رابطه با تعداد معتادان متجاهر در سطح کشور و استان تهران، اظهار داشت: براساس آمارهای اخیر، تعداد معتادان متجاهر در کل کشور 50 هزار نفر تخمین زده شده که این تعداد در تهران 12 تا 15 هزار نفر است، ولی به طور متوسط و براساس بررسی‌های پلیس، میزان معتادان متجاهر در تهران بین 14 تا 15 هزار نفر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: براساس آمارهای اعلام‌شده، نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقداماتی انجام شده و افرادی که به عنوان معتاد متجاهر شناسایی شده‌اند، در پروسه جمع‌آوری قرار دارند.

زاهدیان مطرح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای برخورد با توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان مواد مخدر، بر شبکه‌های مواد مخدر و گروه‌های خرده‌فروش تمرکز دارد.

وی با اشاره به دستگیری خرده‌فروشان اظهار داشت: روزانه بین 180 تا 200 نفر از خرده‌فروشان مواد مخدر توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین مطرح کرد: در بحث اجتماعی کردن مواد مخدر و مقابله با این معضل، اولویت اصلی پلیس مشارکت مردم در این زمینه است که بر همین اساس، پیش‌بینی شده تا در اوایل سال آینده 2 مرکز مشاوره ترک اعتیاد در شرق و غرب استان تهران راه‌اندازی شود.

زاهدیان در رابطه با پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی تعامل پلیس با مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی (شهرداری و بهزیستی) اظهار داشت: بین پلیس و تمامی مراکزی که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تعامل مناسبی وجود دارد و پلیس خود را ملزم می‌داند که ارتباط تنگاتنگی با این مراکز داشته باشد.

وی با اشاره به کمیته‌های موجود در بحث پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر، کمیته درمان و کمیته پیشگیری پلیس، همگی بیانگر اهمیت بحث پیشگیری در حوزه مواد مخدر است که پلیس در تمامی این کمیته‌‌ها عضویت دارد و سعی دارد تا تمامی نظرات خود را در آن اعمال کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حال حاضر، همکاری و تعامل بین نیروی انتظامی و متولیان امر پیشگیری صورت گرفته است.

زاهدیان با اشاره به اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس، اذعان کرد: در بحث اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر، پلیس ارتباط تنگاتنگی با چهار جامعه دارد که این جامعه شامل؛ خانواده، محله، مراکز آموزشی و محیط کار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، یک میلیون نفر تحت آموزش‌های چهره به چهره قرار گرفتند و در مدارس نیز این آموزش‌ها از طریق انجمن اولیاء و مربیان انجام می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با تولیدات مواد مخدر در داخل کشور، مطرح کرد: در داخل کشور، تولیدات کلانی وجود ندارد و تولیدات در حد آشپزخانه‌های معدودی انجام می‌شود.

زاهدیان تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم اگر از افراد تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد مخدر مطلع هستند سریعاً به پلیس اطلاع دهند.

وی همچنین گفت: در خصوص قرص‌های روانگردان که از خارج کشور وارد می‌شد، با همکاری مأمورین گمرک تلاش کردیم تا از ورود چنین قرص‌هایی به داخل کشور جلوگیری کنیم که با تلاش‌های انجام شده، تاکنون 546 تن و 600 کیلو از انواع مواد مخدر و قرص‌های روانگردان کشف شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان