arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۹۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۰

مقايسه قيمت هتل در تهران و كيش با كوالالامپور، استانبول و دوبي/ ايران،2 برابرگران تر

مقايسه ها نشان مي دهد قيمت هتل هاي دو تا پنج ستاره در شهرهاي شيراز، كيش، تهران و مشهد از قيمت هتل هاي مشابه در دوبي، استانبول، كوالالامپور، آنكارا و... بيشتر است، گردشگري پس از صنعت نفت و اتومبيل سازي سومين صنعت پولساز دنياست، بر اساس آمارهاي جهاني، ايران در ميان كشورهايي كه جذابيت هاي گردشگري دارند، دهمين كشور جهان است؛ اما با اين حال جايگاه واقعي ايران در ميزان واقعي جذب گردشگر خارجي به كشور، از ضعيف ترين كشورهاي جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدرا محقق: مقايسه ها نشان مي دهد قيمت هتل هاي دو تا پنج ستاره در شهرهاي شيراز، كيش، تهران و مشهد از قيمت هتل هاي مشابه در دوبي، استانبول، كوالالامپور، آنكارا و... بيشتر است، گردشگري پس از صنعت نفت و اتومبيل سازي سومين صنعت پولساز دنياست، بر اساس آمارهاي جهاني، ايران در ميان كشورهايي كه جذابيت هاي گردشگري دارند، دهمين كشور جهان است؛ اما با اين حال جايگاه واقعي ايران در ميزان واقعي جذب گردشگر خارجي به كشور، از ضعيف ترين كشورهاي جهان است.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، علاوه بر داشتن جذابيت هاي گردشگري، يكي از اصلي ترين اقدامات كشورهاي جهان براي بالابردن آمار گردشگران خود، پايين آوردن هزينه هاي سفر به كشورشان است. مالزي در سال ۲۰۰۲ زماني كه تبليغات را مناسب و تامين كننده نيازهايش نديد، هزينه تبليغات را به آژانس ها انتقال داد كه پرواز به مالزي مجاني باشد حالا9سال پس از آن تاريخ مالزي به يكي از جذاب ترين مقاصد گردشگران جهان تبديل شده است.

 براساس اعلام سازمان جهاني جهانگردي، ورود هر شش جهانگرد خارجي به داخل كشور يك شغل و ۶۰مسافر داخلي يك شغل ايجاد مي كند با اين حال و با وجود درآمدهاي ديگر، اما صنعت گردشگري كشور ما هيچ اقدام مشخصي براي افزايش ورودي گردشگران و كاهش قيمت سفر به ايران انجام نداده است.

مقايسه قيمت هتل هاي شهرهاي مختلف كشور با شهرهاي توريستي كشورهاي همسايه يا هم رده ايران حاكي از آن است كه ايران به نسبت، جزو گران قيمت ترين كشورهاي جهان براي گردشگران محسوب مي شود. به عنوان مثال در شهري مانند شيراز كه مي تواند جذابيت هاي بسياري براي گردشگران داشته باشد كمترين قيمت اقامت براي يك شب در هتل براي هر نفر 22هزارتومان است و بيشترين قيمت براي هر نفر 106هزارو500تومان است كه مختص اتاق هاي هتل پنج ستاره چمران است.

 قيمت هتل، تنها نقطه گراني ارايه خدمات به گردشگران نيست چرا كه مقايسه تورهاي شهرهاي داخلي ايران از تهران، حاكي از آن است كه قيمت يك تور براي سه شب و چهار روز اقامت در شهرهايي مانند كيش، شيراز و مشهد با همه امكانات در شرايطي برابر بيشتر از سفر به شهرهايي مانند استانبول، آنكارا، دوبي يا باكو است.

    به عنوان مثال تيرماه جاري يك سفر با تور به كيش با اقامت سه شب و چهار روز در يك هتل پنج ستاره بدون هزينه ناهار و شام دست كم 435هزارتومان هزينه برمي دارد، اين در حالي است كه سفري مشابه به دوبي با اقامت در يك هتل پنج ستاره و ترانفسر و گشت روزانه به مراكز خريد براي ‫سه شب و چهار روز 450هزارتومان هزينه بايد خرج كرد.

در همين حال انجام يك تور داخلي براي سفر به كردستان و كرمانشاه براي سه شب و چهار روز از تهران دست كم 350هزار تومان بايد پرداخت با وجود اين قيمت هاي بالا، گردانندگان تور مي گويند در حدود 200هزار تومان از اين مبلغ، براي اقامت در هتل هزينه مي شود.

 قيمت هتل در ايران بسيار بالاست، مقايسه قيمت هزينه اقامت در هتل هاي مختلف از دو تا پنج ستاره در شهرهاي مختلف ايران مانند كيش، شيراز، اصفهان، تهران و مشهد با شهرهاي ديگر كشورهاي همسايه ايران نيز اين مساله را ثابت مي كند. در همين حال، چند روز است قانون افزايش 25درصدي هزينه اقامت در هتل هاي داخلي نيز ابلاغ شده است، اين افزايش نرخ در هتل هاي استان هاي فارس، تهران و شمال كشور اعمال شده است.

حتي پيش از افزايش 25درصدي باز هم كارشناسان گردشگري و مشتريان هتل ها معتقد بودند كه هزينه اقامت در هتل در شهرهاي ايران بالاست با وجود اين باز هم قيمت ها افزايش يافته است، به نظر مي رسد پايين بودن تعداد هتل ها در ايران و اينكه مردم در هر شرايطي مجبور هستند از اين اماكن استفاده كنند، هتل داران با اطمينان از اين مساله قيمت هاي خود را افزايش مي دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
هیبیب هورا ! هورا ! هورا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ضیاالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
در تعطیلات نیمه شعبان ما با تور سه روز ودو شب سرعین بودیم سه نفر در اپارتمان یک خوابه 3 تخته هتل درجه 3 ستاره 78500تومان بود .رفت برگشت با اتوبوس 3وعده صنحانه و نهار وشام طبق قرداد کتبی تعهد شده بود .هرتوری حسب کردیم دیدم حداقل از 150هزار تومان 40 هزار تومان برای اژانس استفاده دارد.ضمناشام روز اخر را هم ندادندکه نفری 8هزار تومان میشدواعتراض مردم هم اثری نداشت. اگر لازم بود نام اژانس وقرداد موجود است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
تنها بحث هزینه نیست
تو ایران گردشگران داخلی هم رغبتی برای سفر به جاهای دیدنی کشور ندارند
خارجی ها چطور می ایند
ما پارسال با خانواده سفر کردیم شمال و اخرهای سفر ما مصادف شد با اولین روزهای ماه رمضان
یک جای پرت داشتیم نهار میخوردیم که نیروی انتظامی امد و ما را دستگیر کرد و بعد از چند روز علافی و جریمه و پرونده سازی ازاد شدیم
توی چالوس
حالا چطور میخواید گردشگر خارجی بیاد؟
جایی که غذا خوردن جرمه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
برادر. توریست خارجی میاد ایران حال کنه مثل کشور های دیگر... اگر فقط تماشا باشد میرن فیلمشو نگاه میکنن. اکثر توریستای ما یا جغرافیا یا تاریخ یا علوم اجتماعی خوانده اند . خیلی هایی هم که می ان جوانی شونو تایلند رفته اند و پیری شونو تخت جمشید اومده اند. عکس یادگاری بگیرن.2 درصد جمعیت ما زبان انگلیسی نمی تونن حرف بزنن. هر توریستی هم مشکوک میشیم میگیم جاسوس آمریکا است.و میبریم بازجویی کردن. یا تو بم می دزدیم و از خانوادشون باج می خواهیم.یا نیروی انتظامی به روسری شان تو خیابون یا هتل شان گیر میده. شما را به خدا ما دیگه تبلیغات منفی خارجی با این همه اشکالات خودمون نیاز نداریم.
نظرات بینندگان