arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۰

شدت گرفتن نا امني‌ها در کشور؛ نمایندگان چه می گویند؟

افزايش خشونت‌هاي اجتماعي از يك سو و روند رو به رشد سازمان يافتگي آن نمايندگان مجلس را در برخورد با نا امني‌هاي اجتماعي حساس‌تر كرده است؛ به گونه‌اي كه بررسی موضوع امنیت اجتماعی با حضور دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی و وزیر دادگستری در اولویت کاری نمايندگان مجلس قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزايش خشونت‌هاي اجتماعي از يك سو و روند رو به رشد سازمان يافتگي آن نمايندگان مجلس را در برخورد با نا امني‌هاي اجتماعي حساس‌تر كرده است؛ به گونه‌اي كه بررسی موضوع امنیت اجتماعی با حضور دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی و وزیر دادگستری در اولویت کاری نمايندگان مجلس قرار گرفت.

اين حساسيت‌ها تا آنجا ادامه يافت كه در بحث استيضاح وزير كشور ابعاد آشكارتري به خود گرفت.

در همين حال نمايندگان مجلس تاكيد مي‌كنند نيروي انتظامي و قوه قضاييه به عنوان دو بازوي اجرايي بايد براي مقابله با خشونت‌هاي اجتماعي، فعالانه تر عمل كنند.

سوء مديريت و تشديد نا امني
"محمد كرمي راد"، عضو كمسيون امنيت ملي مجلس و از امضا كنندگان استيضاح وزير كشور، در گفتگو با خبرنگار ايلنا گفت: بحث امنيت دغدغه هميشگي نمايندگان مجلس بوده است، اما متاسفانه به علت فضاي سياست زده حاكم برجامعه هرگونه انتقاد و تذكربا واكنش‌هاي تند برخي جريان‌ها مواجه مي‌شد .
وي با گسترده خواندن ابعاد ناامني‌هاي اجتماعي گفت: دامنه‌ ناامني‌ها را نمي‌توان به قتل‌ها و تجاوزات اخير محدود كرد.

كرمي‌راد افزود: اعمال نفوذ‌ها، سوء مديريت‌ها در كنار كم كاري‌ها در قوه قضاييه و نيروي انتظامي ‌بحث ناامني‌ها را تشديد كرده است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي پژوهش و تحقيق در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي را از ديگر راهكارهاي كاهش جرم در جامعه دانست و گفت: وظيفه قوه قضاييه، دولت‏‏ْ،مجلس و همچنين نيروي انتظامي ‌حمايت از پژوهش در حوزه‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي است .

وي با تاكيد بر استيضاح وزير كشور گفت: نمي‌توان ناكارآمدي وزير كشور را در تشديد ناامني‌ها و افزايش خشونت ناديده گرفت.
برخوردهاي امنيتي وانتظامي
در همين حال "نصرالله ترابي" ديگر نماينده مجلس هم با انتقاد از برخورد سخت افزاري با جرايم، به ايلنا گفت: باتحولات عميقي در جامعه روبرهستيم و به جاي شناخت اين تحولات به سمت برخوردهاي صرف امنيتي وانتظامي ‌روي آورده ايم.

وي ادامه داد: جرم و جنايت ريشه‌هاي اجتماعي دارد و وظيفه پژوهشگران و نخبگان اجتماعي بررسي و معرفي هرچه بيشتر ريشه نابهنجاري‌هاست.

ترابي با انتقاد ازموانع پژوهش در ايران افزود: تعامل هر چه بيشتر نخبگان و پژوهشگران با مجلس مي‌تواند خلاهاي قانوني حوزه پژوهش را عيان تر و موانع پژوهش در جامعه را رفع كند.

اين نماينده مجلس ضمن اعلام آمادگي مجلس جهت تصويب قوانين از دستگاه‌هاي انتظامي ‌و قضايي خواست هر چه بيشتر از فضاي تحقيق و پژوهش حمايت كند.
استيضاح شتاب گيرد
"جعفر قادري" از ديگر نمايندگان مجلس و عضو كميسيون برنامه و بودجه نيز در گفت وگو با ايلنا، موضوع بررسي وضعيت اجتماعي برخورد با اشرار را كه متعرض جان و ناموس مردم مي‌شوند، از عمده دغدغه‌هاي مجلس دانست.

وي افزود: در همين راستا طرح استيضاح وزير كشور در دستور كار قرار گرفته است واميدواريم با توجه به دغدغه‌هاي نمايندگان در اين حوزه، استيضاح شتاب بيشتري بگيرد .

در جديد ترين خشونت روح الله داداشي قهرمان قویترین مردان ایران و جهان در يك نزاع خياباني كشته شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
"در جديد ترين خشونت روح الله داداشي قهرمان قویترین مردان ایران و جهان در يك نزاع خياباني كشته شد.
"

نزاع دوطرفه باید باشه - البته گمانم !! - اگه این مورد دوطرف بود داداشی الان زنده بود !
نظرات بینندگان