arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

پیشنهاد نویسنده آمریکایی برای پاسخ به حماقت‌های ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«پل آستر» نویسنده مطرح آمریکایی که اخیرا مخالفت خود را با رئیس‌جمهور شدن «دونالد ترامپ» و سیاست‌های او با صدای بلند فریاد می‌زند، پیشنهاد جالبی برای «پاسخ دادن به حماقت‌های ترامپ» مطرح کرده است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از «آیریش تایمز»، «پل آستر» نویسنده برجسته آمریکایی که کتاب‌هایی چون «لولو روی پل»، سه‌گانه «نیویورک» و «کتاب اوهام» را در کارنامه‌اش دارد، پیشنهاد داده جهان برای اعلام مخالفت با سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید کشورش، از خرید اجناس آمریکایی دست بکشد.
 
«آستر» اخیرا رمان ۹۰۰ صفحه‌ای «۴۳۲۱» را روانه بازار کرده و آن را مهم‌ترین اثر عمرش خوانده است. تاکنون بارها ریاست گروه مدافع آزادی بیان نویسنده‌ها در مرکز «پن» آمریکا به او پیشنهاد شده بود، اما «آستر» تنها پس از پیروز شدن «ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شد این سمت را بپذیرد.

این نویسنده گفته است که شک داشته بدون پذیرش این سمت، ‌بتواند در دوران ریاست‌جمهوری «ترامپ» با خود کنار بیاید.
او به گفته خودش، از «دونالد ترامپ» و ریاست او در کاخ سفید،‌ ترسیده و عصبانی است و برای مبارزه و مقاومت در برابر توهین‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا به جامعه این کشور، راهکارهایی ارائه داده است.

«آستر» که با تازگی ۷۰ ساله شده، گفت: آن‌چه دوست دارم در این کشور ببینم، این است که ‌مردم تمام کارهایی را که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند پس بزنند. در سطح بین‌المللی هم، اگر «ترامپ» آن‌قدر حماقت به خرج داد و سعی داشت از توافق تغییرات آب‌وهوایی پاریس بیرون بیاید،‌ چرا اجناس آمریکا را در جهان بایکوت نکنیم؟ تمام صاحبان امضا در آن توافق‌نامه، بگویند: «خیلی خوب، ما تو را با نخریدن هیچ جنسی از کشورت تنبیه می‌کنیم» این یک پیشنهاد است.

«آستر» ادامه داد: تو نمی‌خواهی مردم را در خطر قرار دهی، اما اگر تمام مهاجران کارگر به صورت دسته‌جمعی اعتصاب می‌کردند،‌ کل اقتصاد از بین می‌رفت. اگر ما کار نمی‌کردیم، هیچ هتل یا رستورانی باز نمی‌ماند.
مساله «ترامپ» مهم‌ترین دغدغه این روزهای «آستر» و همسرش «سیری هوست‌وِد» شده. «هوست‌ود» که یک رمان‌نویس و مقاله‌نویس است، اخیرا سخنرانی پرشوری در کتابخانه عمومی نیویورک ایراد کرده و تصمیم دارد به همراه دخترش «سوفی آستر» در راهپیمایی زنان در واشنگتن شرکت کند.

«پل آستر» همچنین اظهار کرد: من استعاره جدیدی درباره آن‌چه در حال رخ دادن است، دارم. تا الان،‌ آمریکا یک کشور کاملا قوی بود. به غیر از جنگ‌های داخلی، ‌ما همیشه انتقال قدرت مسالمت‌آمیز داشتیم. ما خود را کشور قانون و سازمان‌ها می‌دانیم و به خاطر قوی به نظر آمدن همین سازمان‌ها، مایلیم آن‌ها را به شکل ساختمان‌های گرانیتی ببینیم. خب،‌ من فکر می‌کنم آن‌چه ما الان کشف می‌کنیم این است که این ساختمان‌ها در واقع از صابون درست شده‌اند و وقتی روسای جدید تا چند روز دیگر روی کار بیایند و با لوله‌های آب‌پاش این ساختمان‌های مثلا گرانیتی را هدف قرار ‌دهند، آن‌ها فرو می‌ریزند و به کف تبدیل می‌شوند و سهم ما فقط آب روان در خیابان‌هاست.‌ باید خیلی مراقب باشیم و نگذاریم آن لوله‌های آب‌پاش با تمام قدرت به کار بیفتند.

این نویسنده که طی ۳۰ سال گذشته آثار پرفروش و تاثیرگذاری را وارد چرخه چاپ کتاب کرده و شهرت جهانی دارد، درباره حس ناباوری خود پس از انتخاب شدن «ترامپ» گفت: من کاملا حیرت‌زده‌ام که ما چطور به این‌جا رسیدیم. این انتخابات از دید من، ‌ناخوشایندترین اتفاق در سیاست طی دوران زندگی‌ام است.
«پل بنجامین آستر» رمان‌نویس، شاعر،‌ فیلمنامه‌نویس، ‌مترجم و کارگردان متولد سال ۱۹۴۷ نیوجرسی است. «ارواح»، «شهر شیشه‌ای»، «هیولا»، «کشور آخرین‌ها» و «مون پالاس» از جمله آثار آثار داستانی او هستند. از فیلمنامه‌های او نیز می‌توان به «لولو روی پل» و «دود» اشاره کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان