arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

اولین مصاحبه قاتل دادشی: طاقت این همه عذاب را ندارم، ‌مرا مجازات كنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با پایان تحقیقات در مورد پرونده قتل قوی‌ترین مرد ایران، متهمان به زودی صحنه حادثه را بازسازی می‌كنند و پرونده آنها با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان تهران ارسال می‌شود.

متهمان این پرونده 3 پسر به نام‌های علیرضا، ناصر و علیرضا 17 و 18 ساله هستند. آنها شنبه‌شب گذشته هنگام تردد با خودروی پراید در 45 متری گلشهر كرج با خودروی روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران و سرنشین همراه وی به‌صورت سطحی تصادف كردند كه میان آنها مشاجره درگرفت.

در این حادثه 3 پسر جوان با قوی‌ترین مرد ایران درگیر شدند و یكی از آنها به نام علیرضا با 3 ضربه چاقو به قلب و گردن روح‌الله داداشی، او را مجروح كرد و همراه دوستانش متواری شد. داداشی در راه انتقال به بیمارستان از شدت جراحات درگذشت اما با تلاش ماموران، متهمان در كمتر از 30 ساعت دستگیر شدند و به اتهام وارده اعتراف كردند.

با عامل این جنایت گفت‌وگو شده است:

خودت را معرفی كن؟

علیرضا هستم و 18 سال دارم.

میزان تحصیلات؟

تا سال سوم راهنمایی درس خواندم و به دلیل این كه علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتم، درس خواندن را رها كردم و اكنون كارگری می‌كنم.

رابطه شما با خانواده‌ات چطور بود؟

بد نبود و اختلافی با هم نداشتیم.

چطور با علیرضا و ناصر ـ همدستانت ـ آشنا شده بودی؟

در بوستان نزدیك خانه‌مان با هم دوست شده بودیم. آنها نیز مانند من به درس خواندن و ادامه تحصیل علاقه‌ای نداشتند.

چرا چاقو حمل می‌كردی؟

یك روز برای ملاقات با دوستانم ـ ناصر و علیرضا ـ به بوستان نزدیك خانه‌مان رفته بودم ‌كه مشاهده كردم مردی غریبه راه یك پسر نوجوان را سد كرده و با تهدید چاقو از وی پول زور می‌خواهد. ترسیدم و فرار كردم و از همان موقع برای دفاع از خود سلاح حمل می‌كردم.

از شب حادثه بگو؟

آن شب از برادرم خواستم تا خودروی پرایدش را به من امانت دهد تا مادر بیمار یكی از دوستانم را به بیمارستان ببرم. با این ترفند خودرو را از برادرم گرفتم و سراغ ناصر و علیرضا رفته و برای تفریح به یكی از بوستان‌ها رفتیم و پس از آن با خودرو در سطح شهر می‌گشتیم.

حادثه چگونه رخ داد؟

ساعات پایانی شب شنبه بود. در بازگشت به خانه‌مان در منطقه 45 متری گلشهر ناخواسته آینه كناری خودرو من به یك خودروی آزرا برخورد كرد و همین موضوع باعث درگیری ما با راننده و همراه وی شد. بعد از طی مسافتی خودروی هر دویمان در خیابان پونه در همان حوالی متوقف شد.
با بالا گرفتن درگیری‌مان وقتی مقتول قصد نزدیك شدن به من را داشت با دیدن هیكل تنومند وی ترسیده و برای نجات جان خود و دوستانم با چاقو به او حمله كردم و سپس فرار كردیم.

خانواده‌ات از ماجرا خبر داشتند؟

نه، وقتی به خانه‌مان آمدم خواب بودند. بلافاصله لباس خون‌آلودم را در سطل زباله انداخته و در خیابان گذاشتم و تا صبح خوابم نمی‌برد و چهره مرد جوان مقابل چشمانم بود. گمان می‌كردم مردم او را به بیمارستان منتقل كرده و نجاتش داده‌اند.

روز بعد پول و لباس‌هایم را درون ساكی گذاشته و از خانه بیرون زدم و به مادرم گفتم به مسافرت می‌روم. سرگردان كوچه و خیابان‌ها بودم از دوستانم نیز خبری نبود. به شدت احساس ترس كرده بودم.

چطور از مرگ روح‌الله داداشی با خبر شدی؟

من نام مقتول را نمی‌دانستم و او را نمی‌شناختم. صبح دوشنبه وقتی سوار تاكسی شدم، از طریق رادیو شنیدم مردی كه از قوی‌ترین مردان ایران و جهان بوده به طرز مرموزی كشته شده است، با شنیدن این خبر به شدت شوكه شده و می‌ترسیدم او همان مردی باشد كه من با چاقو به او حمله كرده بودم.

بعد چه شد؟

با پیاده شدن از خودرو به سمت كیوسك روزنامه‌فروشی رفته و چند روزنامه خریدم و با خواندن خبر قتل و دیدن عكس مقتول دیگر مطمئن شدم او همان مردی بوده كه با وی درگیر شده بودم. چند بار با تلفن دوستانم تماس گرفتم اما پاسخی نمی‌دادند. با احتمال این كه آنها از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند، به فرار ادامه دادم تا این كه هنگام خروج از كرج در میدان امام خمینی (ره) از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدم.

اكنون كه دستگیر شده‌ای چه احساسی داری؟

تا پیش از دستگیری عذاب وجدان داشتم و چهره مقتول یك لحظه از مقابل چشمانم دور نمی‌شد، اما اكنون كمی آرام‌تر شده و فقط منتظرم هر چه زودتر مجازات شوم. دیگر نمی‌خواهم زنده باشم.
من شرمنده خانواده‌ام هستم. با لحظه‌ای غفلت، كاری از من سر زد كه باعث شد جوان بی‌گناهی را قربانی و زندگی خود و دوستانم را نیز تباه كنم.

سابقه كیفری داری؟

نه، ندارم. 

حرف آخر؟

طاقت این همه عذاب را ندارم، ‌از مسوولان قضایی می‌خواهم مرا مجازات كنند، كاش چاقویی حمل نمی‌كردم، كاش كسی به من می‌گفت در زندگی سرانجام خلاف و حمل چاقو مرگ است، از همه خجالت می‌كشم... .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
2
5
اگرخانواده درستی داشتی به تو و کارهایت اهمیت میدادند حتما از حمل کردن چاقو با خبر می شدن و از این کار باز میداشتند مقصر اصلی همه این اتفاقات خانوادت هستند و بعدهم تو امیدوارم هر چه زودتر بمیری و دیگران از مرگ تو درس بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| AUSTRIA |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دوست عزیز اون چیزی که از یه ادم یه قاتل می سازه دوتا چیزه. یکی خود قاتل و شخصیتش و دیگری محیط آلوده و فاسدی که درش رشد کرده. فقط آرزوی مرگ واسه این بدبخت فلک زده نکن. یه دعایی هم بکن شاید محیط فاسد و خشنی که این قاتل توش رشد کرده هم یه تغییری بکنه.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
8
کاش تو جامعه به این مسائل ریشیه ایی تر نگاه می شد
تا نه جوانی مانند داداشی رو از دست بدیم نه نوجوانی 18 ساله دچار چنین جنایتی شود.
مطمئن باشید این مسائل اثرات فقر فرهنگی جامعه است
من به نوبه خود واقعا برای این نوجوان 18 ساله ناراحتم.
مقصر این اتفاق فقط این نوجوان نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
4
2
خانواده ای که تو بچشون باشی خودش تکلیفش معلومه که چه جور خانواده ای هست نمیدونم بابا و مامانت تو این مدت چیکار میکردن که نتیجش تو شدی هرچند خدامیدونه که اونا دیگه چیکارایی که نمیکنن از قدیمم گفتن گرگ زاده گرگ شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
اینم یه قربانی دیگه /
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
5
نه دوست من اولا با نثار فاتحه برای روح الله داداشی این نوجوان 18 ساله اگر دقت کرده باشی تو حرفاش گفت برای این با خودم چاقو حمل میکردم که مردی را دیدم با چاقو داشته کسی رو زورگیر میکرده واین برای نجات از جانم بوده من قصد ندارم از این قاتلین دفاع کنم ولی باید بگویم این خانه از پایبست ویران است من فردی هستم دارای مدرک فوق لیسانس تحصیل کرده دانشگاه تهران ولی متاسفانه بیکار مشکلات اقتصادی از یک طرف وپارتی بازی دیگران از طرف دیگر به شدت من را عذاب میده یادمه یه موقعی اینقدر فشار روحی بالام بود سر یه نان خریدن زدم هرچه شیشه بود شکستم لحظه ای بعد از کارم پشیمان شدم خانواده ام اصلا از تعجب داشتند شاخ در می آوردند که من این کار رو کردم دوستام که شنیدن باورشون نمی شد چون من خیلی مثبت تر ازاین حرفام در کل اینو میخوام بگم آدم وقتی فشار بالاش باشه دست به هر کاری میزنه که متاسفانه کشور ما این طوری است
نظرات بینندگان