arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

روایت راننده تاکسی از حادثه‌ای که نزدیک بود به مرگش ختم شود/ بخاطر یک مشت اسکناس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مسافربر شخصی از حادثه‌ای که نزدیک بود به مرگش ختم شود، پرده برداشت؛ قربانی یک مشت اسکناس
 
«نقشش را خوب بازی می‌کرد. بلد بود چطور ذهنت را درگیر کند. برایم نقشه کشیده بود و من هم فارغ از آنکه قرار است چه بلایی به سرم بیاید برای او غصه می‌خوردم، بعدا فهمیدم که همه اشک‌هایش تظاهر بود. با خودم می‌گفتم در این گرفتاری شاید درست نباشد از او پول بگیرم و مدام با خودم کلنجار می‌رفتم تا اینکه به منطقه خلوتی رسیدیم، حواسم به اطراف نبود. ناگهان دو مردی که گویا او را می‌شناختند در خودرویم را باز کردند و مرا پایین کشیده و تا می‌خوردم کتکم زدند.» این‌ها گوشه‌ای از اظهارات فردی است که چند روز پیش مورد حمله چند مرد ناشناس و البته یک مسافرنما قرار گرفت.
 
داستان این مرد فریب خورده از آن جا شروع شد که ساعت‌٢١‌ چند شب پیش در‌حالی‌که با خودروی شخصی‌اش مشغول مسافرکشی بود، جلوی مردی جوان که ادعا می‌کرده پدرش مریض است، نگه می‌دارد و او را دربست سوار می‌کند.
 
مسافر جوان در راه با بازگوکردن برخی جملات احساسی شاکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را به بهانه اینکه باید هرچه سریع‌تر قرص‌های پدرش را به او برساند به توس ۶۵ می‌کشاند. راننده مسافربر شخصی فارغ از اینکه این فرد مسافرنما و دو همدست دیگرش چه نقشه‌ای برای او کشیده‌اند در این فکر بوده تا به این مرد به ظاهر درمانده کمک کند اما صحنه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد این مرد ٣٠ساله طعمه سه زورگیر خشن می‌شود.
 
شاکی که علاوه بر سرقت همه دارایی‌اش خودرواش را هم از دست داده بود به کلانتری کاظم‌آباد مشهد مراجعه می‌کند تا شاید بتواند جلوی این سارقان خشن را بگیرد. با تنظیم این شکایت تحقیقات شناسایی متهمان با هدایت سرگرد باقرزاده، رئیس کلانتری کاظم‌آباد آغاز شد و طولی نکشید که ماموران تجسس این کلانتری رد این سارقان شب رو را زدند.
 
تحقیقات این پرونده ادامه داشت که مردی جوان با مراجعه به کلانتری کاظم‌آباد عنوان کرد از سوی چند جوان که به عنوان مسافر‌ سوار خودرویش شده‌اند، مورد زورگیری قرار گرفته است. ماموران با احتمال اینکه سارقان این پرونده همان متهمان پرونده قبلی هستند، بررسی‌های خود را ادامه دادند و طولی نکشید که متهم اصلی این پرونده در یکی از خیابان‌های منطقه توس شناسایی و در دام ماموران قانون گرفتار شد. متهم که پسری ٢٢ساله است ابتدا از همکاری با پلیس طفره رفت اما پس از اینکه با دو شاکی پرونده مواجه شد، حقیقت را بازگو کرد و علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی‌اش و دو همدست دیگرش را که هم محلی هستند، به پلیس معرفی کرد.
 
با به دست آمدن این سرنخ دو متهم دیگر که دو جوان ١٨‌و ١٩ساله بودند ،شناسایی و دستگیر شدند. سردسته این باند که امیر نام دارد، به پلیس گفت: در شب‌نشینی‌ها با دو دوستم تصمیم گرفتیم تا با این شیوه مردم را سرکیسه کنیم. فکر می‌کردیم که زرنگ هستیم و در دام قانون گرفتار نمی‌شویم، اما این یک خیال باطل بود.
 
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این پرونده به خبرنگار ما گفت: سارقان مسافرنما که به صورت باندی فعالیت می‌کردند، خود را به عنوان مسافر جا  زده و خودروهای شخصی را به صورت دربست کرایه می‌کردند و بعد از اینکه رانندگان را به مناطقی خلوت می‌کشاندند، با تهدید قمه و چماق خودرو و تمام مدارک و وجوه نقد آنان را سرقت می‌کردند.
 
سرهنگ محمد بوستانی در ادامه به دستگیری یک متهم سابقه‌دار در منطقه مهرگان مشهد اشاره کرد و افزود: در پی اعلام اخباری مبنی بر سرقت لوازم داخل خودروهای سنگین و باتری‌های آنان، موضوع در دستور کار کلانتری مهرگان قرار گرفت.
 
وی عنوان کرد: این عملیات با هدایت سروان حمیدی، رئیس کلانتری مهرگان اجرا و ماموران حین گشت‌زنی در منطقه خود سارق را حین سرقت باتری‌های یک دستگاه تریلی شناسایی و دستگیر کردند.
 
بوستانی ادامه داد: متهم که دارای چندین سوابق کیفری است و به تازگی از زندان آزاد شده حین دستگیری برای رهایی از بند قانون به ماموران پیشنهاد رشوه دو میلیون تومانی داد که پلیس ضمن رد رشوه این سارق حرفه‌ای را دستگیر و مراتب را ضمیمه پرونده‌اش کردند.
 
فرمانده انتظامی مشهد گفت: ماموران ضمن توقیف کردن یک دستگاه خودروی پراید از متهم مقادیر زیادی لوازم خودرو و باتری خودروهای سنگین را کشف و ضبط کردند. متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد و تحقیقات از او ادامه دارد.
نظرات بینندگان