arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

کلاه میلیونی برای افزایش فالوئر شبکه های اجتماعی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر‌مجاز از حساب شهروند مشهدی با شگرد فیشینگ خبر داد.
 
 سرهنگ جواد جهانشیری گفت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای استان مراجعه و از فردی که به صورت غیر قانونی مبلغ ١۵٠میلیون ریال را برداشت کرده، شکایت کرد.
 
وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی بر اینکه از کارت عابر بانک خود و رمز اینترنتی آن به درستی محافظت کرده، ظن کارشناسان به خرید شاکی از سایت فیشینگ شده بالا گرفت و تحقیقات اولیه در این باره آغاز شد. کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق تراکنش‌های اخیر شاکی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مبلغ برداشت شده از سوی عامل راه‌اندازی یک سایت فیشینگ انجام شده است.
 
جهانشیری تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با ردزنی‌های تخصصی سرانجام موسس این سایت اینترنتی را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
 
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم که مردی ٢٨‌ساله است در مواجهه با ادله فنی پلیس بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا شده و به بهانه افزایش تعداد بازدید‌کننده و فالوئر مالباخته را فریب داده و از او خواسته تا با واریز مبلغ پنجاه هزار ریال به آدرس گفته شده، تعداد فالوئر خود را فزایش دهد. متهم با هدایت قربانی به سمت سایت فیشینگ شده به اطلاعات حساب شاکی دست می‌‌یابد و در نهایت مبلغ ١۵٠میلیون ریال را از حسابش برداشت می‌کند. وی عنوان کرد: تحقیقات پلیس فتا از متهم اصلی این پرونده همچنان ادامه دارد.

نظرات بینندگان