arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

ادامه پیشروی ارتش عراق در محله‌های غرب موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عراقی با حمایت جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای ارتش این کشور خود را تا یک کیلومتری ساختمان استانداری شهر موصل در بخش غربی این شهر رساندند.

به گزارش انتخاب، عبد الامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات " ای نینوا به سوی تو می‌آییم" گفت: نیروهای پلیس فدرال به محله‌های "الجوسق" و "الطیران" وارد شده و به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

یارالله افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم نیز به عملیات پاکسازی محله المامون ادامه می‌دهند و وارد منطقه "وادی حجر" شدند.

محله المأمون واقع در جنوب غرب شهر موصل یکی از اولین محله‌هایی است که نیروهای عراقی پس از کنترل بر فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی در جنوب موصل وارد آن شدند.

عبد الامیر المحمداوی، یکی از افسران نیروهای واکنش سریع عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ما اکنون به سمت ساختمان شهرداری موصل به پیش می‌رویم و تنها یک کیلومتر با آن فاصله داریم.

المحمداوی افزود: در حالی که نیروهای عراقی از اطراف شهر به عمق محله‌های پرجمعیت در حرکت هستند، بر شدت درگیری‌ها افزوده می‌شود.

به گفته برخی شاهدان عینی در محله‌های تازه آزاد شده موصل گروه تروریستی داعش در آستانه فروپاشی است.

یکی از ساکنان محله المأمون در تماسی تلفنی گفت: داعشی‌ها در چند روز گذشته خانواده‌های خود را به مناطق امن‌تر در دیگر محله‌ها منتقل کردند.

به گفته برخی از ساکنان موصل اعضای این گروه تروریستی به شدت ترسیده‌اند و اخیرا نیز از طریق بلندگوهای مساجد از مردم می‌خواهند در برابر حمله "کفار" مقاومت کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان