arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

کم‌بیننده‌ترین اسکار از سال ۲۰۰۸ به این سو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هشتادونهمین دوره اسکار با اجرای جیمی کیمل در جلب بینندگان تلویزیونی ناموفق بود به شکلی بینندگان تلویزیونی آن از سال ۲۰۰۸ به این سو از کمترین میزان بود.
 
به گزارش انتخاب، بینندگان تلویزیونی اسکار سال ۲۰۱۷ نسبت به مراسم سال گذشته چهار درصد کمتر بود و چیزی حدود ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در آمریکا به تماشای آن در تلویزیون‌هایشان نشستند. این کمترین تعداد بیننده تلویزیونی مراسم اسکار از سال ۲۰۰۸ به این سو است. سال ۲۰۰۸ مراسم اسکار ۳۲ میلیون بیننده تلویزیونی داشت.
 
مراسم هشتادونهمین دوره اسکار یکشنبه ۲۶ فوریه در لس‌آنجلس برگزار شد و چند دقیقه پس از نیمه شب با اهدای جایزه بهترین فیلم به «مهتاب»‌ به پایان رسید. جایزه‌ای که چند دقیقه پیش به اشتباه به «لالا لند»‌ اهدا شده بود.
 
این رویداد جنجالی اگر اندکی زودتر در مراسم روی می‌داد، بدون شک در افزایش مخاطبان تلویزیونی مراسم تاثیر به سزایی داشت. یکی از دلایل پایین بودن مخاطبان تلویزیونی برنامه را می‌توان در حضور قدرتمند «لالا لند»‌ در اسکار دانست که بر اساس پیش‌بینی‌های پیش از مراسم برنده بی چون و چرای اکثر جوایز اسکار معرفی می‌شد و به همین دلیل تا حد بسیاری از تعلیق و جذابیت مراسم کاسته بود. هر چند که برخلاف پیش‌بینی‌ها دست «لالا لند»‌ از بسیاری جوایز اصلی از جمله بهترین فیلم کوتاه ماند.
 
البته اسکار علیرغم افت تعداد بینندگان هنوز هم پربیننده‌ترین رویداد غیرورزشی تلویزیونی در آمریکا است. حق پخش این مراسم تا سال ۲۰۲۸ در اختیار شبکه تلویزیونی ABC است. علیرغم افت تعداد تماشاگران اغلب منتقدان تلویزیونی اجرای کیمل در این مراسم را پسندیده‌اند.
نظرات بینندگان