arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

الدستور: اجلاس اتحادیه عرب، بدون اتهام به ایران برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک رسانه عربی نوشت: صدوچهل و هفتمین اجلاس اتحادیه عرب در سطح وزرا در آرامش کامل و بدون اتهام به ایران برگزار شد.

به گزارش انتخاب، روزنامه الدستور مصر در یک گزارش نوشت: صدوچهل و هفتمین اجلاس اتحادیه عرب در سطح وزرا در آرامش کامل برگزار شد و فقط اختلافات عربی- عربی به چشم می‌خورد.

همچنین این روزنامه نوشته است: وزرا در دو جلسه پی‌در پی سخنرانی کردند، سپس بعد از صرف نهار نشست‌های دوجانبه برگزار کردند و بعد از آن جلسه اختتامیه و کنفرانس‌های مطبوعاتی برگزار شد.

در این گزارش آمده است: ‌برخلاف اجلاس‌های گذشته در این اجلاس نام ایران از لفظ افتاد و هیچ یک از وزرا نامی از ایران نبرد و فقط احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود اشاره کرد که منطقه عربی برای تعامل با کشورهای مجاور نیازمند یک استراتژی جمعی است و برخی از این کشورها برای مداخله در امور داخلی کشورهای عربی همچنان تلاش می‌کنند.

الدستور در آخر به نقل از یک منبع دیپلماسی عربی نوشت: به نظر می‌رسد برگزاری این اجلاس به ریاست کشور الجزایر باعث شد از ایران انتقادی نشود؛ زیرا کشور الجزایر روابط خوبی با ایران دارد.

نشست اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه به ریاست الجزایر روز سه‌شنبه صدوچهل و هفتمین دوره نشست عادی خود را برگزار کرد و پیش از آن نیز نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دایم دو روز قبل از آن یعنی روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان