arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

اردوغان در مسکو: خواهان همکاری با آمریکا و روسیه در سوریه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور ترکیه پس از دیدار با همتای روس خود ضمن ابراز تمایل برای همکاری کشورش با ائتلاف تحت امر آمریکا در آزادی شهر منبج، خواهان همکاری نظامی با روسیه در سوریه شد.
 
به گزارش انتخاب، رجب طیب اروغان، رییس جمهور ترکیه روز جمعه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه درمسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. ترکیه برای جلب رضایت قدرت‌های ذی نفوذ در سوریه از جمله آمریکا و روسیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه تلاش می کند.
 
اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوتین اعلام کرد: هدف کنونی ما شهر رقه سوریه است.
 
ترکیه تمایل دارد که ارتش این کشور در عملیات آزادسازی شهر رقه از کنترل داعش مشارکت کند اما آمریکا به حمایت از کردهای سوریه برای عملیات آزادی رقه تمایل دارد و این با اهداف آنکارا برای دور کردن نیروهای کرد از مرزهای خود و عقب راندنشان به شرق رود فرات همخوانی ندارد.
 
ترکیه یگان های مدافع خلق که عمدتا کردهای سوری هستند را گروه تروریستی می‌داند و با مشارکت این گروه در عملیات های سوریه مخالف است.
 
اردوغان خاطر نشان کرد: یک سازمان تروریستی ممکن نیست که به دست سازمان تروریستی دیگری از بین برود. ما به عنوان کشوری که از 35 سال پیش با تروریسم می جنگیم در این سال ها با گروه هایی چون داعش، یگان های مدافع خلق و جبهه النصره و  دیگر گروه های مشابه مبارزه کرده ایم.
 
وی عنوان داشت: ما در سوریه با روسیه همکاری کامل داریم و فرماندهان ستاد ارتش های دو کشور، وزرای خارجه و سازمان اطلاعات دو طرف با یکدیگر همکاری کامل دارند.
 
رییس جمهور ترکیه همچنین نسبت به مشارکت با ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای آزادسازی شهر منبج سوریه ابراز تمایل کرده و به همتای روس خود گفت که ترکیه با ائتلاف ضد داعش در سوریه همکاری می کند.
 
ترکیه شهر منبج را بخشی از منطقه امنی می‌داند که به دنبال ایجاد آن در مرزهای مشترک با سوریه است.
 
ولادیمیر پوتین نیز با تاکید بر اینکه آتش بس در سوریه همچنان پابرجاست، برقراری آتش بس در این کشور را نتیجه میانجیگری‌های گسترده روسیه با ترکیه دانست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان