arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده: نرخ مشارکت اجتماعی زنان به ۱۴/۹ رسیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی زنان گفت: براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن مشارکت اقتصادی زنان به ۱۴.۹ رسیده ‌در حالی که در سال گذشته ۱۳.۳ بوده است.
 
به گزارش انتخاب، شهیندخت مولاوردی عصر امروز در حاشیه بازدید در نمایشگاه صنایع دستی این شهرستان در جمع خبرنگاران درباره اشتغال زنان اظهار داشت: براساس مصوبه شورای اشتغال سند سیاست اجرایی اشتغال پایدار با دو گروه هدف زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل تدوین شده است.
 
وی با بیان اینکه این سند با وجود پیگیری‌های انجام شده در دستور کار شورای عالی قرار نگرفته است، گفت: بازار کار به سمت زنانه شدن در حرکت است به همین دلیل سند توانمندسازی زنان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که امیدواریم به زودی تصویب شود.  
 
مولاوردی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی زنان افزود: براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن مشارکت اقتصادی زنان به 14.9 رسیده در حالی که در سال گذشته 13.3 بوده است.
 
‌معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد:کمتر از 10 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند اما مسئله نگران‌کننده این است که 65 درصد معتادان متأهل هستند که خانواده آنها در معرض خشونت قرار دارند.   
 
وی با بیان اینکه سن اعتیاد در دختران به 13 سال رسیده است، تصریح کرد: الگوی مصرف دختران معتاد از مواد سنتی به صنعتی تغییر کرده که در چارچوب‌های ماموریت‌های تعریف شده مقابله با این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان