arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

پلیس فتای اصفهان هکر حرفه‌ای را دستگیر کرد/ ۳ کشته و مجروح در واژگونی خودرو در محور سمیرم- شهرضا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: پس از دریافت شکایت نماینده حقوقی یکی از سازمان‌ها مبنی بر هک شدن سرور آن‌ها و تغییر در محتویات صفحه سایت توسط هکر، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بابیان این اینکه با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد، گفت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کنجکاوی و نمایش ضعف سایت‌ها عنوان کرد.

وی توصیه کرد: مدیران سایت‌ها و سرورها در سازمان‌ها و ارگان‌ها تمهیدات امنیتی را به‌درستی بر روی سرورهای خود اجرا کنند و از شرکت‌های مشاوره امنیت در این زمینه بهره بگیرند.

* واژگونی‌ ام‌وی‌ام یک کشته و 2 مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: مأموران پلیس‌راه اصفهان-شیراز از واژگون شدن یک دستگاه سواری‌ ام‌وی‌ام در محور سمیرم- شهرضا مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ حسین پور قیصری گفت: متأسفانه در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو فوت و دو سرنشین دیگر مجروح شدند.

وی در مورد علت این حادثه اظهار کرد: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه اعلام‌شده است.

رئیس پلیس‌راه اصفهان خاطرنشان کرد: تفاوت رانندگی شتاب‌زده و رانندگی با سرعت مطمئن، فاصله بین مرگ وزندگی یا نقص عضو و سلامتی است که از کلیه رانندگان وسایل نقلیه عمومی تقاضا می‌شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.

* دستگیری سارق حرفه‌ای احشام در گلپایگان

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان گلپایگان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حسین بساطی توضیح داد: مأموران پلیس آگاهی با تحقیقات ویژه میدانی و علمی و همچنین با بررسی‌های تخصصی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در بازجوئی‌های پلیس به سرقت 16 رأس دام از شهرستان گلپایگان اعتراف کرد.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه 200 میلیون ریال اعلام‌شده است افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ضمن تقدیر از تعامل و همکاری بی‌نظیر مردم با پلیس از آنان خواست: هرگونه موارد مشکوک را از طریق پل ارتباطی و سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند.

* توقیف 2.2 میلیارد ریال برنج قاچاق در دهاقان

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان دهاقان حین کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان به دو دستگاه تریلر کشنده ولوو مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ احمد مقامی بابیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو مقدار 44 تن برنج خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبتِ گمرکی کشف شد، گفت: کارشناسان مربوطه ارزش برنج‌های کشف‌شده را دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این خصوص دو راننده دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد که در این خصوص پلیس نیازمند همکاری عموم مردم است.
نظرات بینندگان