arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶

ارتش سوریه مناطق استراتژیک در شرق دمشق را از مخالفان پس گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مخالفان مسلح سوریه اعلام کردند که ارتش سوریه مناطق استراتژیک در اطراف محله جوبر را که افراد مسلح وابسته به "هیئت تحریرالشام" اخیرا مورد تصرف خود قرار داده بودند، پس گرفتند و المیادین گزارش داد، هیچ پیشروی جدیدی از سوی مخالفان صورت نگرفته است.

به گزارش انتخاب، ارتش سوریه کنترل خود بر جاده بین‌المللی بین محله جوبر و القابون در حومه شرقی دمشق را گسترش داده است.

منابع میدانی نیز از محاصره افراد مسلح در داخل ساختمان‌هایی در همجواری کارخانه "کراش" در شمال جوبر توسط ارتش سوریه خبر دادند.

این در حالی است که افراد مسلح چندین محله در دمشق را با خمپاره هدف گرفتند.

در این رابطه شبکه الجزیره گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه نمایشگاه‌های ماشین العباسیین در شرق دمشق را به طور کامل به تصرف خود درآوردند.

این در حالی است که این شبکه گزارش داد، افراد مسلح برای جبران شکستی که متحمل شده‌اند عملیات جدیدی را در شرق دمشق شروع کرده‌اند.

اما منابع میدانی به شبکه المیادین، هر گونه پیشروی مخالفان مسلح در شرق دمشق را تکذیب کردند.

به گفته این منابع، ارتش سوریه صبح امروز (سه‌شنبه) حمله جدید افراد مسلح در شرق دمشق را دفع کرد.

پیشتر سفیر روسیه در دمشق اعلام کرده بود، ساختمان سفارت روسیه در پی اصابت چندین خمپاره توسط مخالفان متحمل خساراتی شده است.

محله جوبر متصل به غوطه شرقی دمشق از مهمترین مقرهای مخالفان در حومه دمشق محسوب می‌شود که نزدیکترین نقطه به مرکز دمشق است.

ارتش سوریه همچنین ساختمان‌های شرکت برق، شرکت الخماسیه و شرکت مرسدس را بدون هیچ تغییر استراتژیکی در مواضع تحت سیطره خود تحت کنترل گرفت.

همزمان با این درگیری‌ها در حومه شرقی دمشق ارتش سوریه در حال پیشروی در حومه شمالی پالمیرا (تدمر) است و سلسله رشته‌ کوه‌های شمال کوه‌های المزار و رشته کوه‌های الهرم را به تصرف خود درآورده است.

در حومه شمال غربی حمص نیز ارتش سوریه یک انبار مهمات جبهه النصره را منهدم کرد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان