arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶

آبرسانی به 5200 روستای کشور در دولت یازدهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در طول دولت یازدهم بیش از 5 هزار و 200 روستا با جمعیت 3 میلیون و 400 هزار نفر آبرسانی شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حمیدرضا جانباز دقایقی پیش در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی و شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به مناطق محروم کشور توجه خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در طی سال های 85 تا 92 یعنی آغاز دولت «تدبیر و امید» اعتبارات متمرکز ملی برای تأمین آب شرب روستاها در پیوست قانون بودجه نداشته‌ایم، افزود: از سال 93 در بودجه، اعتبارات متمرکز ملی برای تأمین مجتمع های آبی روستایی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب یادآور شد: قبل از دولت یازدهم سالانه حدود 120 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب بهره‌مند می‌شدند که با آغاز این فعالیت ابن دولت در سال 95 بیش‌از 2 هزار و 960 روستا با جمعیت بالغ‌بر یک‌میلیون و 940 هزار نفر آبرسانی شده‌ است.

جانباز ادامه داد: در طول دولت یازدهم بیش از 5 هزار و 200 روستا با جمعیت سه میلیون و 400 هزار نفر آبرسانی شده است.

وی یکی از مشکلات خراسان جنوبی را مشکل تأمین آب شرب و آب مورد نیاز صنایع دانست و افزود: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که می‌توان به آغاز باروری ابرها در زمستان امسال در طی هشت مرحله و برنامه ریزی برای استفاده از آب‌های ژرف اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب یادآور شد: برای تأمین آب شرب و صنایع در استان مقرر گردیده مناقصه تأمین آب توسط نمک‌زدایی و انتقال به فلات ایران با اولویت سه استان شرقی در دستور کار قرار می گیرد که امیدواریم تا انتهای فروردین‌ماه امسال اجرایی شود.

جانباز با بیان اینکه امروز دو پروژه آبرسانی شهری و روستایی شامل آبرسانی به شهر طبس مسینا و 45 روستای خراسان جنوبی افتتاح می‌شود، اضافه کرد: در پروژه آبرسانی به شهر طبس مسینا آب مورد نیاز این شهر تا افق 1415 دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آبرسانی به 73 روستای جدید آماده آغاز به کار است.
نظرات بینندگان