arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

آغاز بیست و هشتمین نشست سران عرب در اردن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست سران کشورهای عربی دقائقی قبل در منطقه بحر المیت اردن برای بررسی مهم ترین موضوعات منطقه ای و عربی و در رأس آنها مساله فلسطین آغاز به کار کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در بیست و هشتمین نشست سران کشورهای عربی در منطقه البحر المیت واقع در کشور اردن قرار است مهم ترین موضوعات عربی و منطقه ای بررسی شود.
 
در این نشست 17 بندی که به تصویت وزرای خارجه کشورهای عربی در نشستهای مقدماتی در خصوص مسائل عربی و منطقه ای و در رأس آنها مساله فلسطین و راه کارهای احیا روند صلح و مساله مبارزه با تروریسم رسیده بررسی خواهد شد.
 
دبیرکل اتحادیه عرب پیشتر اعلام کرده بود دستکم ۱۷ الی ۱۸ رهبر عربی در این نشست شرکت می‌کنند. همچنین مساله فلسطین در راس الویت‌های این نشست قرار دارد.
 
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت که در این نشست که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود شاهد حضور بی سابقه رهبران عربی خواهد بود.
 
وی گفت که پیش بینی می‌کند در این نشست دستکم ۱۷ الی ۱۸ پادشاه، رئیس جمهور ، نخست وزیر و امیر از کشورهای عربی شرکت کنند و این مشارکت بی سابقه و مهم است.
 
وی افزود: فرصت بحث و تبادل میان رهبران عربی درباره مساول و چالش‌های موجود عواملی مهم است که باید محقق شود و با این نشست می‌توان گفت باعث نزدیکی میان اعراب شود.
نظرات بینندگان