arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶

دولت ترامپ تفاهم‌نامه بوئینگ با شرکت آسمان برای فروش هواپیما را بررسی می‌کند

برخی منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی تفاهم‌نامه جدید شرکت بوئینگ و هواپیمایی آسمان برای فروش هواپیما به ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی تفاهم‌نامه جدید شرکت بوئینگ و هواپیمایی آسمان برای فروش هواپیما به ایران است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، در شرایطی که شرکت هواپیمایی آسمان ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با کارخانه هواپیماسازی بوئینگ برای خرید 60 فروند هواپیمای پیشرفته BOEING 737 MAX خبر داده است برخی منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی این تفاهم‌نامه و مجوزهایی است که دولت قبلی این کشور برای فروش هواپیما به ایران صادر کرده است.
 
شرکت بوئینگ نیز روز سه‌شنبه امضای تفاهم‌نامه با طرف ایرانی برای فروش این هواپیماها را تأیید کرد. گفته می‌شود . این تفاهم‌نامه پس از یک سال بررسی و گفتگو و طی چند دوره مذاکره با مقامات شرکت بوئینگ صورت پذیرفت.
 
پایگاه خبری واشنگتن‌فری‌بیکن از قول برخی منابع مدعی شده که بیانیه‌های شرکت آسمان و بوئینگ ممکن است به منظور فشار بر مقام‌های آمریکایی جهت امضای این قرارداد انجام شده باشد.  
 
مقام‌های آمریکایی به این پایگاه خبری گفته‌اند که دولت ترامپ به عنوان بخشی از سیاست گسترده‌ترش در زمینه ارزیابی توافق هسته‌ای با ایران در حال بررسی مجدد تمامی قراردادهای دولت گذشته آمریکا است.  
 
واشنگتن‌فری‌بیکن، بررسی قراردادهای فروش هواپیمای بین بوئینگ و طرف ایرانی را اولین گام برای لغو احتمالی آن دانسته است.  
 
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزدهی‌های هواپیما را به عنوان بخشی از بررسی نهادهای مختلف شورای امنیت ملی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار خواهد داد.»
  
همچنین یک مقام ارشد کاخ سفید به واشنگتن‌فری‌بیکن گفت که توافق اخیر بوئینگ با ایران، همراه با توافق هسته‌ای این کشور، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان