arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

قاضی زاده: سیاست‌زدگی مانع از دیده شدن اقدامات حوزه بهداشت دولت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات حوزه بهداشت دولت به‌علت سیاست‌زدگی فضای کشور دیده نشد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «سیدحسن هاشمی»، در مراسم افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی طوبی شهرستان نکا با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چند سال گذشته جهادی اقدام کرده است، گفت: در استان مازندران فضای بهداشتی و درمانی رشد مناسبی داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان این‌که بسیاری از بیمارستان‌های مازندران بیش از 30 سال قدمت دارند، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید توجه به حوزه بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای کشور سیاست‌زده است و این اقدام‌ها کمتر دیده شد و بیشتر به‌دنبال مشکلات هستند.

هاشمی با اشاره به فعالیت مناسب خیران در حوزه سلامت گفت: فعالیت در حوزه بهداشت بهترین تضمینی است که خیران گرفتند و در این راه قدم برداشتند.

به گزارش ایسنا، «قاسم جان‌بابایی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این‌که 7 کلینیک ویژه هم‌زمان به‌صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این مراکز با هزینه‌ای بالغ بر 210 میلیارد ریال ساخت و تجهیز شدند.

وی با بیان این‌که در گذشته یک سوم مراکز روستایی استان اجاره‌ای بوده است، تصریح کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید، هم‌اکنون هیچ مرکز استیجاری در روستاها وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این‌که در حوزه بهداشت بیش از 70 هزار مترمربع به فضای فیزیکی روستاها افزوده شده است، اظهار کرد: در سه سال گذشته 230 خانه بهداشت، 100 مرکز روستایی و 27 مرکز درمانی شهری احداث و راه‌اندازی شده است.

جان‌بابایی افزود: بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه استانداردسازی و اصلاح ساختمان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که بیش از 230 هزار مترمربع نیز به فضای بهداشت و درمان اضافه شده است به احداث و تجهیز اورژانس بیمارستانی اشاره کرد و گفت: همه اورژانس‌های مازندران تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این‌که در چند سال گذشته بخش دیالیز در مازندران بیش از دو برابر شده است، افزود: تاکنون 110 تخت اضافه و تا شش ماه آینده 20 تخت افزوده می‌شود.

جان‌بابایی به احداث 4 بیمارستان اشاره کرد و افزود: با احداث این بیمارستان‌ها 1000 تخت به ظرفیت تخت‌های استان افزوده می‌شود.
نظرات بینندگان