arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

دی میستورا: آمریکا شرکت در مذاکرات سه جانبه را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'استفان دی میستورا' فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز پنجشنبه از شرکت نکردن آمریکا در مذاکرات سه جانبه در خصوص بحران سوریه خبر داد و تاکید کرد: واشنگتن این درخواست را رد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، دی میستورا' با بیان این مطلب, افزود: با وجود برگزار نشدن مذاکرات سه جانبه, این گزینه همچنان پیش روی ما قرار خواهد داشت.

وی در ادامه با اعلام اینکه ' مذاکرات روز دوشنبه خود با گنادی گاتیلوف معاون وزارت امور خارجه روسیه در ژنو دوجانبه خواهد بود' تاکید کرد: در حال حاضر زمان و شرایط برای حضور آمریکا در مذاکرات روز دوشنبه ممکن نیست.

در همین خصوص, خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان لاوروف خطاب به دی میستورا نوشته بود: برای هماهنگی اقدام های سازمان ملل در مورد چهار موضوع تدوین قانون اساسی جدید، مدیریت سوریه، برگزاری انتخابات و مبارزه با تروریسم کمک می کنیم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این اقدام ها در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شده است.

وی ادامه داد: می خواهیم از دیدگاههای شما آگاه شویم، زیرا کمک به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه را بسیار مهم می دانیم. 

دی میستورا که از سوی سوریه به غیر واقع گرایی متهم شده، برای ثمربخش تر شدن مذاکرات سوری ژنو به مسکو سفر کرده است.

گنادی گاتیلوف معاون وزارت خارجه روسیه درباره اخبار مبنی بر موافقت نکردن دولت سوریه با سفر دی میستورا به دمشق گفته بود که مقام های سوری اعلام کرده اند از اظهارات غیر واقع گرایانه نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ناراضی هستند.

نظرات بینندگان