arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

علائمی که شما را از ترکیدن آپاندیس تان باخبر می کند

آپاندیسیت، اغلب موجب درد شدیدی می شود که از ناف تا پایین قسمت راست شکم ادامه پیدا می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب به نقل از سلامتی، همه ی شما حداقل یک یا دو بار در زندگی خود به مسمومیت غذایی و ویروس معده مبتلا شده اید. گرچه آپاندیسیت زیاد شایع نیست، اما در حدود ۵ درصد از جمعیت دچار چنین عارضه ای می شوند. افرادی که چنین مشکلی پیدا می کنند، باید به سرعت آن را درمان کنند، زیرا در صورتی که درمان نشود موجب ترکیدن آپاندیس می شود که بسیار خطرناک است.

آپاندیسیت وقتی رخ می دهد که آپاندیس شما پر از چرک شود. درست است که دلیل آن همیشه شناخته شده نیست، اما انسداد مواد غذایی ممکن است منجر به تشدید این شرایط شود. گرچه پاپ کورن دلیل اصلی آپاندیسیت نیست اما هسته ی آن ممکن است موجب انسداد مواد غذایی شود.

البته همه ی مشکلات آپاندیس خطرناک نیستند. اما تا وقتی که این مشکل درمان نشود، احتمال خطر آن بالاست. در ادامه به برخی از علائم هشدار دهنده ی ترکیدن آپاندیس اشاره شده است.

شکم شما بیش از حد درد می کند
آپاندیسیت، اغلب موجب درد شدیدی می شود که از ناف تا پایین قسمت راست شکم ادامه پیدا می کند.

گرچه این درد لزوما به معنای ترکیدن آپاندیس نیست، اما باید برای اطمینان خاطر آزمایش CT اسکن داد. برخی از بیماران آپاندیسیت، دچار مشکلات دیگری نیز می شوند. اگر این درد در هنگام انجام کارهایی چون راه رفتن، سرفه کردن و رفتن روی یک مانع در هنگام رانندگی شما را آزار می دهد، احتمالا کل دیواره ی شکمی شما متورم شده است.

در این موارد، احتمال ترکیدن آپاندیس در شما وجود دارد و یا تاکنون ترکیده.

حالت تهوع، استفراغ یا بی اشتهایی به شما دست داده است
البته همه ی افراد مبتلا به آپاندیسیت ممکن است همه ی این علایم را مشاهده نکنند و یا شاید هم فرد دچار انگل شده باشد. اما اگر همراه با درد شدید در ناحیه ی شکم، دچار حالت تهوع نیز هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات التهاب آپاندیس، ابعاد دیگر لوله ی گوارشی و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به حالت تهوع و استفراغ می شود.
بیش از حد به دستشویی می روید
در برخی از افراد آپاندیس در قسمت پایین تری از لگن قرار دارد و بسیار نزدیک به مثانه است. وقتی مثانه با آپاندیس ملتهب تماس برقرار می کند، مثانه نیز ملتهب می شود.
در نتیجه ی این التهاب تصور می کنید که همواره نیاز به ادرار کردن دارید و در هنگام تخلیه ی مثانه نیز احساس درد می کنید. البته این مشکل شبیه به عفونت مجاری ادراری می باشد، اما اگر با علائم ذکر شده همراه باشد، نشان دهنده ی آپاندیسیت است.

دچار تب و لرز شده اید
تب و لرز نشان دهنده ی این موضوع است که بخشی از بدن شما ملتهب شده است. اگر آپاندیستان ملتهب شود، بدن شما چندین ماده ی شیمیایی تولید می کند تا خطر را اعلام کند و سلول های جنگ جو را به عرصه بیاورد که می تواند نه تنها دردهای موضعی، بلکه علائم دیگری چون تب و لرز را نشان دهد.

گیج و مبهوت هستید
اگر گیج و مبهوت هستید، نشان دهنده ی آن است که عفونت شما در حال بدتر شدن است و حتی ممکن است وارد جریان خونتان شده که ممکن است مهلک باشد.

وقتی عفونت در بدن افزایش می یابد، بسیاری از منابع بدن از جمله اکسیژن را مصرف می کند. در نتیجه ی این کار اکسیژن کمتری به مغز می رسد و نمی تواند به طور طبیعی عمل کند. هرگاه مشاهده کردید که فردی به طور غیر عادی عمل می کند، دلیل آن چه آپاندیسیت باشد، چه مشکل دیگر، به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

نظرات بینندگان