arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

نظر ابراهیم رئیسی درباره فضای مجازی /با سخنرانی نمی‌شود مردم را به دین فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا برنامه داریم تصریح کرد: در شش ماه اول دولت می توان به مردم گزارش داد که چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه خبر اظهاراداشت: چیزهایی که مخل تولید است را باید از سر راه برداریم؛ یکی از چیزهایی که مخل تولید است قاچاق کالا است. به نحوی باید پیگیری شود که قاچاق کالا دیگر برای قاچاقچی صرف نکند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا برنامه داریم تصریح کرد: در شش ماه اول دولت می توان به مردم گزارش داد که چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

نامزد انتخابات گفت: اگر رونق بود و تورم ۸ درصد داشتیم چیزی خوبی بود اما اینکه رکود است و تورم ۸ درصدی داریم چیزی بدی است.

رئیسی با بیان اینکه جلوی واردات کالاهای غیر ضرور باید گرفته شود، گفت: بانک مرکزی باید سرجای خود قرار بگیرد و نظارت کند؛ تسهیلات باید کنترل شود و به بد حساب بانکی تسهیلات ندهیم.

وی افزود: تسهیلات باید به تولید داده شود. ۵۰۰ هزار درخواست زوج های جوان برای وام ده میلیونی وجود دارد؛ این را درست نمی دانیم و باید سریع کارشان انجام شود.

نامزد انتخابات با بیان اینکه در استانها دفتری برای کرامت مردم اجرا می کنم که بازرسی باشد و ارتباطش با رئیس جمهور باشد، ادامه داد: اگر کسی در استانها مشکل داشت و درنهایت مشکلش حل نشد و کس به حرفش گوش نکرد ارتباطش با شخص رئیس جمهور باشد.

رئیسی درباره نوع برخورد با نقد در دولتش، گفت: دولت باید فضای نقد را باز کند و نقادان مورد تقدیر قرار بگیرند نه توهین و تحقیر. با سخنرانی نمی شود مردم را به دین فراخواند و باید فضای آن را فراهم کرد.

وی درباره دیگاهش نسبت به فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی بسیار خوب است و می تواند میسر باشد و از این فضا باید استفاده شود؛ شبکه ملی اطلاعات در کشور می خواهیم که بعنوان یک ضرورت باید انجام شود؛ ما اشتغال فضای مجازی می خواهیم. بسیاری از کارها در حوزه کودکان و نوجوانان در دنیا می شود و ما دلار می دهیم و می خریم این کار باید در داخل کشور انجام شود. فضای مجازی مثل اتوبان می ماند هم می شود درست مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند در آن ویراژ داده شود و احساس ناامنی کرد.

نامزد انتخابات در ادامه تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی کارآمدی لازم را دارد؛ اگر داشت بهره وری ما بسیار بیشتر از این بود.

رئیسی افزود: نمی شود و چگونه ممکن است در فرهنگ ما نیست و فرهنگ ما فرهنگ کار است.

وی در پایان گفت: امروز نیاز به کار و تلاش داریم و برنامه نوشتن تتها مشکل را حل نمی کند؛ امروز زمان اقدام و عمل است و باید میدان اقدام و عمل را در کشور باز کنیم.

نظرات بینندگان