arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

عبدالفتاح السیسی: انتظار جنگ در منطقه را ندارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در گفت وگو با رادیو (ARD) آلمان با اشاره به بحران سیاسی میان کشورهای عربی منطقه با قطر, گفت: انتظار وقوع جنگ در منطقه را ندارم.

به گزارش انتخاب, عبدالفتاح السیسی افزود: من در این خصوص نگران نیستم و تمام فشارها به منظور تلاش برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم صورت می گیرد و این نقطه آغاز است و اگر موفقیت آمیز باشد پیامی برای دیگران خواهد بود تا از حمایت افراط گرایان دست بردارند و امیدوارم که موفقیت آمیز باشد.

وی افزود: کشورها از طریق دستگاه های اطلاعاتی خود آگاهند که کدام کشورها و سازمان ها به حمایت مالی از افکار افراط گرایانه و گروه های تروریستی می پردازند و بایستی جامعه جهانی سازو کار مشخصی برای مهار این کشورها و جلوگیری از ارسال پول و کمک های مالی به گروه های تندرو وضع کند.

درهمین حال 'سامح شکری' وزیر خارجه مصر نیز اعلام کرده که کشورش اقداماتی علیه قطر در سازمان ملل متحد انجام خواهد داد.

وی ضمن خودداری از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص افزود: طی روزهای آینده این اقدامات معلوم خواهد شد و ما به استفاده از همه توان مان برای دفاع از امت عربی ادامه خواهیم داد.
مصر هم اکنون عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو, موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌ های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان