arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

انتقاد اردوغان از رفتار پلیس آمریکا با محافظانش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا با محافظان خود، صدور حکم بازداشت برای ۱۲ تن از محافظان که توسط پلیس آمریکا صادر شده بود را غیرقانونی خواند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی، بازداشت ۱۲ تن از محافظان خود توسط پلیس آمریکا را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس آمریکا محافظان اردوغان را به دلیل ایجاد اغتشاش و دعوا در برابر سفارت ترکیه در واشنگتن بازداشت کرده بود.

اردوغان در جریان برگزاری مراسم افطار شب گذشته در آنکارا گفت: آنها حکم بازداشت ۱۲ تن از محافظان من را صادر کرده اند. این چه نوع قانونی است؟

وی افزود: اگر محافظان من نتوانند از من محافظت کنند، پس چرا من آنها را با خودم به آمریکا برده ام؟

اردوغان همچنین تاکید کرد که پلیس آمریکا نتوانست نهایتا آنها را دستگیر کند چراکه اگر این کار رخ می داد، رفتاری مشابه با آمریکایی ها در ترکیه نیز انجام می شد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه طرفداران «پ ک ک» و فتح الله گولن در فاصله ۴۰-۵۰ متری وی و محافظان قرار داشته اند، افزود: پلیس آمریکا هیچ کاری نمی کند. آیا می توانید تصور کنید، اکر همین رفتار را ما با آنها در ترکیه انجام دهیم چه خواهد شد؟

رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش حتما از طریق مجاری سیاسی و قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نظرات بینندگان