arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

سفیر قطر در آمریکا: همسایگان عرب، ما را به خاطر استقلالمان مجازات می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر قطر در آمریکا شروط وخواسته های اعلام شده ازسوی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای از سرگیری رابطه با دوحه را مجازات این کشور به خاطر داشتن استقلال دانست.

به گزارش انتخاب، شیخ مشعل بن حمد آل ثانی روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری 'سی ان ان' گفت : خواسته های کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم ندارد؛ دلیل درگیری آنها با ما ادعایشان در حمایت ما از تروریسم نیست، بلکه تلاش برای کم کردن آزادی رسانه ای ، آزادی بیان ، نقض حاکمیت و مجازات ما به خاطر داشتن استقلال است.
 
شیخ سیف بن أحمد آل ثانی رئیس دفتر روابط عمومی دولت قطر هم در اظهارات مشابهی که در رسانه ها منتشر شد تاکید کرده بود که هدف از محاصره قطر دخالت در سیاست های خارجی و نقض حاکمیت این کشور است.
 
به گفته وی، فهرست خواسته های کشورهای حاشیه خلیج فارس از قطر با معیارهایی که از سوی وزیر خارجه آمریکا و انگلیس اعلام شده است مطابقت ندارد.
 
کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در 5 ژوئیه جاری با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند در حالی که دوحه این اتهام را رد و هدف از آن را تحت قیمومیت قرار دادن این کشور و کوتاه آمدن از تصمیمات ملی خود عنوان کرده است.
 
ازسوی دیگر باراک سینر تحلیلگر راهبردی آمریکایی مسائل خاورمیانه به' سی ان ان' گفت که تعیین محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا که مواضع خود را به عربستان نزدیک کرده است ، یک انتخاب ایده آل است؛ زیرا می تواند تلاش های امریکا را درمورد سوریه عراق یمن وکشورهای حاشیه خلیج فارس هماهنگ کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان