arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۶

سفیر جدید آمریکا در چین: کره شمالی در اولویت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر جدید آمریکا در چین گفته است که توقف تهدیدهای کره شمالی در اولویت نخست وی است و در کنار آن حل عدم توازن تجاری میان پکن و آمریکا نیز قرار دارد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، "تری برنستاد"، سفیر جدید آمریکا در چین که پیشتر فرماندار آیووا بود پکن را دوست قدیمی دانست؛ وی روز 24 مه سال جاری میلادی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان سفیر کشورش در پکن منصوب شد اما سفرش به چین هنوز اعلام نشده است.

وی در یک پیام ویدئویی که در یکی از رسانه‌های چین منتشر شد، گفت: حل عدم توازن و کسری تجاری میان دو کشور، توقف تهدیدهای کره شمالی و گسترش روابط میان مردم چین و آمریکا در اولویت قرار دارند.

این سفیر جدید در ادامه پیام خود بدون اشاره به نحوه همکاری با پکن آورده است: ما با چالش‌های مشابهی در دو کشور روبه‌رو هستم. یک رابطه قوی می‌تواند باعث حل این مشکلات شود.

ترامپ نیز در پیامی ابراز امیدواری خود را برای تاثیرگذاری بیشتر و عمیق تر شی جینپینگ،‌ رئیس جمهوری چین بر کره شمالی و توقف برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور ابراز داشت.

وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد که پکن هرچه در توان دارد برای تحقق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی انجام می‌دهد و به دنبال مذاکرات بیشتر برای کاهش تنش‌های موجود است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که چین باید فشارهای بیشتر اقتصادی و سیاسی بر کره شمالی وارد آورد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان