arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۶

قطر: بیانیه کشورهای تحریم کننده باطل و برخلاف قوانین بین الملل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول در وزارت خارجه قطر با ابراز تاسف نسبت به بیانیه کشورهای تحریم کننده، اتهام‌های تحریم کنندگان علیه دوحه را باطل و مغایر با قوانین بین المللی دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از رسانه های عربی، این مقام مسئول قطر گفت که متهم کردن دوحه به دخالت در امور داخلی این کشورها و حمایت مالی از تروریسم، ادعاهایی بی اساس است.
 
وی یادآورشد: موضع دولت قطر در قبال تروریسم، ثابت و همواره در محکومیت تروریسم با هر نوع و اشکال آن است.
 
این مقام حوزه دیپلماتیک قطر افزود: بنا به گواهی جامعه بین الملل قطر عضوی فعال و پایبند به قوانین بین المللی درنبرد علیه تروریسم در سطح منطقه‌ای و جهانی است.

عربستان و متحدانش بامداد جمعه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که مخالفت دولت قطر با درخواست کشورهای چهارگانه از دوحه بیانگر میزان ارتباط قطر با گروه های تروریستی و ادامه تلاش های این کشور برای تخریب و تضعیف امنیت و ثبات در خلیج فارس و منطقه است.

عربستان 15 خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان