arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

ترک اعتیاد مهمترین معضل اصلی جوامع است

متاسفانه در سر تا سر دنیا افرادی وجود دارند که با این بیماری به طور خواسته یا ناخواسته دست و پنجه نرم می کنند. ایجاد مراکز ترک اعتیاد برای درمان این افراد بسیار مهم و ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روانشناس مرکز ترک اعتیاد جمشیدیه گفت: اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن از معضل های اصلی جوامع است، متاسفانه بسیاری از افراد با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند که درمان آن ضرورت ایجاد مراکز ترک اعتیاد را دوچندان می سازد.

روانشناس مرکز ترک اعتیاد جمشیدیه در گفت و گو با جمهوریت با اشاره به این که اعتیاد به مصرف مواد مخدر و محرک محدود نمی شود بیان داشت: اعتیاد یک بیماری چند بعدی است. بیماری اعتیاد یک بیماری جسمی، عاطفی، ذهنی، رفتاری و معنوی بوده و یکی از علائم بارز و مشخص در آن، عدم توانایی معتاد در کنترل و مصرف مواد است. سال ها پیش معتادان خیابانی لباس های کهنه و ژنده داشتند اما اکنون با معتادانی مواجه هستیم که لباس های خوب می پوشند و گاهی خوش تیپ هستند.

وی افزود: امروزه مواد مخدر شوک هزاره سوم است.

ترویج مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی از طریق فضای مجازی از اقدامات در این زمینه می باشد, همچنین بیش از ۵۰ درصد انحرافات جامعه ناشی از مصرف موادمخدر بوده و چهارمین عامل مرگ ومیر ناشی از این امر است.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن از معضل های اصلی جوامع است، تصریح کرد:  متاسفانه در سر تا سر دنیا افرادی وجود دارند که با این بیماری به طور خواسته یا ناخواسته دست و پنجه نرم می کنند. ایجاد مراکز ترک اعتیاد برای درمان این افراد بسیار مهم و ضروری است.

این مددکار اجتماعی در ادامه در خصوص نحوه نگهداری مددجویان در مراکز ترک اعتیاد اظهار داشت : افراد آسیب دیده از اعتیاد با رضایت خود و خانواده و بدون هیچ اجباری  به مراکز اقامتی مراجعه کرده و در دوره هایی که مرکز برای آن ها در نظر گرفته تحت درمان قرار می گیرند و از امکانات رفاهی مدرن و ورزشی چون سالن بدنسازی مجهز، سالن بیلیارد و فوتبال دستی و همچنین اردوهای تفریحی خارج از مرکز برخوردار خواهند شد.

روانشناس مركز ترک اعتیاد جمشیدیه  با اشاره به این که بیماران در این مرکز از مشاوره با پزشکان زبده بهره خواهند گرفت بیان کرد، روش درمانی در این مرکز یک برنامه مشارکتی گروهی بر پایه روان درمانی است و اظهار داشت: در این روش به درمان اعتیاد و عوارض روانی، معنوی، عاطفی و فکری آن، با استفاده از گروههای همتا، به کار گیری فلسفه 12 قدمی، بهره گیری از مکانیزم گروه شبه خانواد به بازسازی ساختار شخصیت کاذب فرد معتاد از طریق آموزش اصول و مهارت های زندگی فردی و اجتماعی می پردازد. این روش به عنوان الگویی بومی در طبقه بندی روش های درمانی غیر دارویی قرار دارد که به شکل پرهیز از مصرف هرگونه ماده مخدر صورت می گیرد.

وي در پايان با تاکید مجدد بر  امکانات ویژه این مرکز و همچنین برپایی جشنهای مناسبتی و هفتگی که باعث احساس راحتی بیماران شده است، گفت: مركز و كلينيك ترك اعتياد جمشيديه با سالها تجربه موفق در امر درمان بيماران اين حوزه و نيز بهره گيري از مشاورين زبده و تجهيزات پيشرفته و به روز آماده ارائه مشاوره و خدمات درماني به بيماران اين بخش و خانواده محترم آنان مي باشد. متقاضيان ميتوانند از طريق مراجعه به وب سايت www.campejamshidieh.ir علاوه بر شناخت اين بيماري با امكانات اين مركز آشنا شده و از مشاوره روانشناسان طرف قرارداد کلینیک جمشیدیه بهره مند گردند.
نظرات بینندگان