arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

سیدعلی خمینی: در کارهای تبلیغی و ترویجی کم‌کار و گرفتار تکراریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوه گرامی امام خمینی گفت: اگر آرمان فلسطین مسأله ی اصلی مسلمین باقی می ماند شاهد پیدایش داعش نبودیم.

به گزارش انتخاب به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در دیدار با اعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین (واحد آذربایجان غربی) با اشاره به علل مطرح شدن مسأله ی فلسطین توسط امام راحل و سایر اندیشمندان اسلامی گفت: به خاطر وجود حداقل سه جهت مسأله ی فلسطین در میان ملتهای اسلامی رواج پیدا کرد.

وی مسأله ظلم، مسأله اسلام و مسأله وحدت اسلامی را سه عامل اصلی برای مطرح شدن و مطرح ماندن مسأله فلسطین در میان جوامع بشری و اسلامی دانست و با اشاره به مسأله وحدت اسلامی گفت: اگر آرمان فلسطین مسأله اصلی مسلمین باقی می ماند شاهد پیدایش داعش نبودیم.

وی در بخش دوم سخنان خود به لزوم پی گیری مسأله فلسطین پرداخت و گفت: پی‌گیری این مسأله انسانی، اسلامی، مطابق با موازین حقوق بشر، سودمند، ساکت کننده مخالفین جمهوری اسلامی در جدل‌های بین‌المللی، نمایانگر تزلزل اندیشه صهیونیزم، نمایان گر میزان صداقت دولت‌های مستکبر در ادعاهای گوش خراش اخلاق گرایی و پایداری به اخلاق و حقوق بشر است.

نوه امام خمینی در بخش سوم سخنان خود به مخالفین طرح مسأله فلسطین پرداخت و گفت: داعش و اندیشه های تکفیری، صهیونیسم و اندیشه های ضد اسلامی و بی خبران از نظم جهان و بازار سود و زیان مادی سه گروهی هستند که نمی خواهند مسأله ی فلسطین مسأله ی اول جهان اسلام شود و متاسفانه توانسته اند تا حدودی موفق شوند.

وی در آخرین بخش از سخنانش ضمن انتقاد نهادهای تبلیغاتی نظام گفت: از نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی نظام گله مندیم چراکه مسأله ی فلسطین تقریبا منحصر در هفته ی آخر منتهی به روز قدس شده است و اگر همینطور پیش رویم ممکن است روزی روز قدس هم کمرنگ شود.

وی افزود: مخالفین این ایده در طول سال کار می کنند اما ما دست روی دست می گذاریم و در جهات تبلیغی و ترویجی و رسانه ای کم کار و گرفتار تکراریم.

نوه امام خمینی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از فعالیت‌های جمعیت دفاع از ملت فلسطین از نقش ارزنده و تاثیرگذار خانم مصطفوی تقدیر کرد و گفت: به حق تلاش‌های عالمانه و مجدانه سرکار خانم دکتر مصطفوی جای تقدیر دارد و از خداوند می‌خواهیم که بر توفیقات ایشان بیافزاید و نیز ان‌شاالله همه کسانی که برای فلسطین تلاش می‌کنند مأجور خواهند بود.

در ابتدای جلسه اعضای شورای اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گزارشی از روند فعالیت‌های‌شان ارائه دادند و از سید علی خمینی جهت سفر به ارومیه دعوت کردند.
نظرات بینندگان