arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

کردها طرح درخواستی روسیه برای عقب‌نشینی از شمال حلب را تکذیب کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع رهبری در یگان‌های مدافع خلق کرد اعلام کردند که گزارش‌هایی مبنی بر ارائه برگه‌ای از سوی روسیه به کردهای سوریه در جریان مذاکرات هفته گذشته در شهر عفرین در شمال سوریه و طرح درخواستی از سوی مسکو جهت عقب نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه دموکرات از شهر عفرین و حومه شمالی حلب جهت منع حمله ترکیه، صحت ندارد.

به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه الحیاة،‌ این منابع به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفتند، بندهایی که در مورد جزئیات این برگه روسیه منتشر شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.

منابع یگان‌های مدافع خلق کرد تاکید کردند که تلاش‌هایی از سوی روسیه با هدف جلوگیری از عملیات برون مرزی ارتش ترکیه علیه مناطق تحت تصرف نیروهای مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه دموکرات صورت می‌گیرد. این منابع گفتند، همچنین از مسائلی که در چارچوب تلاش‌های روسیه مطرح شد، استقرار پلیس نظامی روسیه یا پلیس مدنی وابسته به نظام سوریه در روستاها و مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکرات و نیروهای یگان‌های مدافع خلق میان دیر جمال و مارع بود. منابع کرد اعلام کردند که با این درخواست‌ها نیز موافقت نکرده‌اند.

پیشتر شبکه کردی روداو گزارش داد که یک هیات نظامی روسی از فرماندهی یگان‌های مدافع خلق کرد در نشستی میان دو طرف در شهر عفرین در شمال سوریه خواست تا از پنج شهر در شمال حلب و روستاهای منطقه الشهباء عقب نشینی کنند. طبق گزارش روداو، این هیات روسی همچنین خواهان این شد که مسیری از حومه غربی حلب به استان ادلب از طریق کوه‌های الاحلام در نزدیکی منطقه باسوطه باز شده و تمامی نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان از منطقه عفرین خارج شوند و مدیریت این شهر به شورای محلی از میان ساکنان عفرین تحویل داده شود و  برقراری امنیت آن نیز برعهده پلیس محلی و نیروهای محلی از ساکنان آن گذاشته شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان