arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶

تونی بلر: اتحادیه اروپا در مساله مهاجرت با انگلیس همکاری خواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر سابق انگلیس امروز شنبه گفت، رهبران اتحادیه اروپا سخت‌ کردن قوانین مهاجراتی برای تطبیق با انگلیس را خواهند پذیرفت، بنابراین گزینه باقی ماندن انگلیس در این اتحادیه باید همچنان موجود باشد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ بیش از یک دهه مهاجرت فله‌ای از اتحادیه اروپا طبق قانون آزادی تردد جزو یکی از عوامل اصلی رفراندومی بود که سال گذشته انگلیسی‌ها به آن رای دادند و با خروج از اتحادیه اروپا موافقت کردند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر وقت انگلیس به دنبال اصلاحات بود اما نتوانست سایر رهبران اتحادیه اروپا را متقاعد کند. با این حال تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس می‌گوید انتخاب امانوئل ماکرون به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه پویایی اتحادیه اروپا را تغییر داده است.

او در مقاله‌ای برای اندیشکده خودش موسوم به "موسسه برای تغییر جهانی" نوشت: بررسی معقول گزینه‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای شامل گزینه مذاکره بر سر ماندن انگلیس در اروپایی می‌شود که خودش آماده اصلاحات است و در نیمه راه قرار دارد. اعضای منطقه یورو تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را ادغام خواهند کرد. بنابراین، اروپا ناگزیر یک حلقه درونی و یک حلقه بیرونی تشکیل خواهد داد. اصلاحات اکنون در دستور کار اروپا قرار دارد.

او که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ نخست‌وزیر انگلیس بود، نوشت: با توجه به مذاکراتی که داشته‌ام، می‌دانم رهبران اروپایی مایل هستند تا تغییرات را برای تطبیق با انگلیس بررسی کنند که شامل آزادی جابجایی و تردد ‌شود اما با این حال این گزینه حذف شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان