arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

‌مسکن خانواده جان‎باختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر تامین می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار گلستان با اشاره به تاکید ویژه ریاست محترم جمهوری، اظهار کرد: مسکن خانواده جان‎باختگان ‌زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود و پرداخت 50 میلیون حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

‌‌به گزارش انتخاب به نقل از استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان اهمیت توجه به حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، تصریح کرد: از نخستین دقایق این حادثه دغدغه مسئولان نظام مشهود بود و ‌مقام معظم رهبری با ارسال پیام و همچنین اعزام فرستاده ویژه به منطقه پیگیری لازم را صورت دادند.


وی با بیان اینکه وزرای مختلف و معاونین رئیس جمهور در حادثه معدن یورت آزادشهر ابراز همدردی و پیگیری ویژه‎ای داشتند، گفت: اگر چه این حادثه بسیار سخت بود و این حادثه مورد سوء استفاده‎ قرار گرفت.

استاندار گلستان اظهار کرد: برخی از این مسئله سوء استفاده کردند و آن همه مساعدت و کمک افراد را در این حادثه تلخ کردند.

صادقلو با بیان اینکه رسیدگی در این حادثه با تمام توان و مطلوب بوده است، افزود: خدمات و حمایت خوبی به خانواده‎های عزیزان جان‌باخته این حادثه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه در عمق بیش از یک‌هزار متری بسیاری از عزیزان تلاش کردند، گفت: همه افرادی که معنوی و مادی در این حادثه کمک کردند، اجرشان را از خداوند خواهند گرفت.

صادقلو یادآور شد: در تامین اجتماعی دولت کمک ویژه‎ای کرده و شرکت معدن یورت و بسیاری افراد کمک‎های ویژه‎ای داشتند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به زودی با تاکید رئیس جمهور برای تامین مسکن خانواده جان‎باختگان به روشی اجرا خواهیم کرد و‌ در جلسه 50 میلیون پرداخت حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده در بخش صنعت افزود: همه بانک‎ها با همت، منصفانه و دلسوزانه نسبت به تسهیلات رونق تولید تلاش کردند.

استاندار گلستان تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی اگر استان گلستان رتبه هفتم را بدست آورد، در بسیاری از معیارها رتبه نخست و دوم را داشت و مهم‌ترین مسئله کاهش تولید هزینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دولت اولویت‎اصلی خود را موضوع اقتصاد در نظر گرفته و اقتصاد مقاومتی قطعا نخستین دستور کار دولت است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ابر چالش این کشور بیکاری است، افزود: به بخش خصوصی باور داریم، بر روی موضوع صادرات باید کار شود و باید به برنامه ششم و قانون بودجه آن پرداخته شود.

صادقلو افزود: 656 واحد در استان گلستان با مبلغ 771 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم و بیش از 200 واحد صنعتی را مشکلشان را در حوزه گاز، بیمه و بانک‎ها حل کردیم.

وی گفت: دیدگاه ما این است که به اقتصاد در روستاها کم پرداخت شده و اعتقاد دارم در هر دهستانی یک شهرک صنعتی باید برقرار شود و از این موضوع زیان نخواهیم دید.
نظرات بینندگان