arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

نوبخت: در کنار انجام کارهای زیربنایی، به محرومان بی توجه نیستیم / کابینه دوازدهم، فراجناحی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تدبیر و امید در کنار انجام کارهای عمرانی و زیربنایی، به محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه نیز بی تفاوت و بی توجه نیست و نمی توانیم منتظر بمانیم توسعه ایجاد و بعد از آن، به محرومان رسیدگی شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت ، از پرداخت یکصد هزار میلیارد ریال مطالبات و اعتبارات مربوط به طرح های عمرانی خبر داد و افزود: از چهارشنبه هفته گذشته ، پرداخت مطالبات و اعتبارات طرح های عمرانی آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: از این میزان پرداختی، حدود 15 هزار میلیارد ریال بصورت نقد و 85 هزار میلیارد ریال بصورت اسناد در حال پرداخت هستیم.
 
معاون رئیس جمهوری افزود: بخشی از این مبلغ، پرداخت شده و بخش دیگری از آن، طی روزهای آینده پرداخت می شود.
 
وی با بیان اینکه خود را متعهد به انجام تعهدات وعده داده شده می دانیم، گفت: در همین راستا برای اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی گیلان، 18 هزار میلیارد ریال برای استان پرداخت شده که در مورد برخی طرح ها ، بیش از میزان مصوب نیز پرداخت کرده ایم.
 
به گفته نوبخت، به طور مثال برای راه آهن رشت - قزوین، پنج هزار میلیارد ریال بیش از میزان مصوب پرداخت کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه توسعه بدون زیرساخت ها حاصل نمی شود، به اعلام آمادگی مدیران عامل بانک های کشور برای طرح های اشتغالزایی اشاره و اضافه کرد: در جلسه امروز نیز که بیشتر مدیران این بانک ها حضور دارند، کار بی سابقه ای انجام شده است.

** کابینه دوازدهم، فراجناحی است
 
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای توسعه بایستی از همه ظرفیت ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: کابینه دوازدهم، فراجناحی خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه بدنبال پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم، گفت: وقتی این مطالبات پاسخ داده می شود که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و از همه جریان های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرا می خواهم شورای راهبری توسعه استان را تشکیل دهند.
 
نوبخت با بیان اینکه باید میثاقی با نمایندگان مجلس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به دور از علایق و سلایق سیاسی در کنار هم و با هم، همپیمان باشیم.
 
معاون رئیس جمهوری با اشاره به تشکیل جلسه ای در مهرماه امسال برای جمع بندی موضوعات، مشکلات و کارهای انجام شده گفت: همت ما بلندتر است اما باید توجه داشته باشیم که توسعه گیلان، نیاز به منابع دارد.
 
نوبخت با اشاره به پرداخت 220 میلیارد ریال برای مسکن محرومان گیلان گفت: برای مددجویان بهزیستی نیز 200 میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
وی در خاتمه سخنانش افزود: اجرای طرح رونق تولید و اشتغال در روستاهای کشور برای اولین بار به صورت آزمونه (پایلوت)، در استان گیلان اجرا می شود.
 
نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان امروز (شنبه) با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمعی از مدیران سازمان‌ها و بانک‌های کشوری و معاونان وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.
نظرات بینندگان