arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

تکذیب انتقال سرور تلگرام به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر ارتباطات در اظهارات خود مبنی بر اینکه «تلگرام پذیرفته سرورش را به داخل ایران منتقل کند» تجدیدنظر کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس؛ نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی‌که  در یک نشست خبری در سخنانی درباره الزام انتقال سرور شبکه‌های خارجی به ایران برای شبکه‌هایی که مایل به فعالیت در ایران هستند، گفته بود «تلگرام پذیرفته که به ایران بیاید»، دقایقی بعد در جمع خبرنگاران گفته‌های خود را اصلاح کرد.

خبرنگاران از جهانگرد پرسیده بودند که صحبت‌های شما درباره اینکه شرکت‌های بین‌المللی برای انتقال سرور به ایران الزام دارند، نیاز به توضیح بیشتر دارد زیرا پیش‌ از این درباره اینکه آیا الزامی در مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای این موضوع وجود دارد، اظهارات متناقضی مطرح شده و رد شده بود، پاسخ داد: شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند باید سرورشان به ایران بیاید، به آن‌ها مهلت داده‌ایم به داخل بیایند، بر همین اساس الآن تلگرام نیز پذیرفته که بیاید. در غیر این‌ صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد.

فایل صوتی صحبت‌های معاون وزیر بین خبرنگاران موجود است.

توضیحات جهانگرد در جمع خبرنگاران که اظهاراتش را اصلاح کرد، به‌شرح زیر است.

جهانگرد: سرویس پرو وایدهای خارجی باید به داخل ایران بیایند. بر این اساس ما نیز در حال مذاکره هستیم با تلگرام و با همه.

وی در پاسخ به این سؤال که تلگرام انتقال به ایران را پذیرفته، گفت: خیر، هنوز نمی‌دانم پذیرفته یا نپذیرفته. من در مذاکره نیستم.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند الزام انتقال سرور پیام‌رسان‌های خارجی به ایران در مصوبه شورای عالی فضای مجازی وجود دارد و برخی می‌گویند نیست، گفت: آن یک بحث دیگر است، سیاست شورای عالی این است که هاست شبکه‌های خارجی داخل ایران باشد ما هم بر این اساس درخواست دادیم و مذاکره را شروع کردیم و دوستانی که مذاکره می‌کنند باید نتیجه را بگویند که نتیجه ... (مشخص نیست)

وی در پاسخ به این سؤال که چه نهادی با تلگرام مذاکره می‌کند،‌گفت: وزارت ارتباطات مذاکره می‌کند و آقای وزیر این موضوع را اعلام می‌کند.

جهانگرد در پاسخ به این سؤال که بنابراین پذیرش انتقال سرور تلگرام به ایران را تکذیب می‌کنید گفت: من نه رد می‌کنم و نه تأیید. یک خبر غلط را زدند.

وی در واکنش به اینکه فایل صوتی اظهارنظر چند دقیقه قبل شما موجود است، اظهار داشت: من خودم زنده هستم.فایل صوتی‌ام چیست.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که صحبت‌های جدیدتان اظهارات قبلی شما درباره پذیرفتن انتقال سرور تلگرام به ایران را رد می‌کند‌، گفت: رد نمی‌کنم تأیید هم نمی‌کنم. به شما که قرار نیست بازجویی پس بدهم، چانه نزنید با من، حرف من این است که مذاکره شروع شده و در حال انجام است، ان‌شاءالله نتیجه بدهد.

نظرات بینندگان