arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

آسوشیتدپرس: آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع آگاه به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند دولت آمریکا که برجام را یک توافق بد می‌داند، در صدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران می‌باشد.

به گزارش انتخاب، مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در صدد است به منظور محک زدن استحکام برجام، سایت‌های نظامی ایران مورد بازرسی قرار گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بازرسی‌ها یکی از  عناصری است که با هدف اتخاذ یک رویکرد تهاجمی تر در قبال ایران طراحی شده است.

بنا بر این گزارش در حالیکه دولت ترامپ به دنبال نظارت شدیدتر بر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) است، در عین حال قصد دارد آنچه را که مشاوران ترامپ «نقص جدی» برجام می‌دانند، برطرف کند زیرا اگر این مسئله رفع نشود، احتمال می‌رود ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 کناره‌گیری کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند، این تلاش‌های دولت ترامپ همچنین شامل بحث و گفت وگو با کشورهای اروپایی برای مذاکره درباره یک توافق بعدی برای جلوگیری از ازسرگیری توسعه برنامه هسته‌ای ایران بعد از منقضی شدن محدودیت‌های برجام حدود یک دهه دیگر می‌شود.

بنا بر این گزارش، در صورتیکه ایران با بازرسی از سایت‌های نظامی خود مخالفت کند، ترامپ در نهایت یک اساس منسجم برای بیان این مطلب دارد که ایران برجام را نقض کرده است و در صورت از بین رفتن برجام، می‌تواند ایران را مقصر جلوه دهد و اگر ایران با این بازرسی‌ها موافقت کند، افراد دولت ترامپ که خواستار حفظ برجام هستند می‌توانند استدلال کنند که این توافق، به صورت کارآمد، امنیت ملی آمریکا را حفظ می‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان